🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Деари фууд България" инвестира 3 млн. лв. в модернизиране на мощности

Високотехнологично оборудване позволява на млекопреработващата компания да разшири клиентите и пазарите си

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Деари фууд България" инвестира 3 млн. лв. в модернизиране на млекопреработващите мощности на компанията, разположени в Севлиево. Първият етап е реализиран изцяло със собствени средства, а вторият - със 70% инвестиционен кредит, съобщи за "Капитал" Огнян Ганев, мажоритарен собственик, който отговаря за оперативната дейност и пазарите на дружеството.

Плюс 140 тона дневно

"Деари фууд България" е създадена през 2016 г., а през 2018 г. придобива предприятието и започва обновяването му. Половината от инвестираната сума е за високотехнологично оборудване за подготовка на млечни напитки, емулсии, плодови млека и сметани.

"Предназначението му е да подготви продукт и да захрани високопроизводителни налични в предприятието линии за стерилизация и асептично пълнене на UHT млека. Допълнителният нов капацитет е за 140 тона дневно, за което ще са необходими само четирима оператори. Над 80% от продукцията е предназначена за експорт, затова очакваният финансов ефект от инвестицията е значителен, особено при нормализиране на икономическата обстановка в Европа и в страната", коментира Огнян Ганев.

Новите продукти ще се произвеждат под брандове на възложители (private labels) в бранша, с които "Деари фууд България" вече има сключени договори, както и под собствените фирмени търговски марки за натурална и растителна сметана Cremle и Cream Alle.

Корона кризата и бизнесът

"Деари фууд България" е специализирана в производството и продажбата на млека и млечни изделия. В продуктовата гама на дружеството са пастьоризирано краве мляко, класическите бели саламурени сирена, кашкавал, кисели млека от краве, козе, овче и биволско мляко, сметана. По-голямата част от продукцията е предназначена за експорт за цяла Европа, Нова Зеландия, Австралия, Ливан и др. Сред марките на компанията, която има собствена логистика, са и "Терра" (премиум клас, в търговските вериги), "За гости", "Белчо и Сивушка", "Манчо и Румка".

"Основен дял заемат стерилизираните UHT млека, където компанията ни е един от лидерите при производството им в страната, както и натуралната млечна сметана. "Деари фууд България" е специализирана и в производството на продукти под чужди марки, като по тази линия сме сред най-големите в България. Скоро фирмите, които са избрали да ни се доверят и да изнесат при нас част или изцяло производството на продукти под свои марки, ще надхвърлят 50. Сред тях са и големи международни компании със значителен пазарен дял", уточни Огнян Ганев.

Ограничителните мерки по време на пандемията от коронавирус създават трудности на дружеството. През април, май и юни компанията отчита спад в приходите и дори кандидатства за подкрепа от държавата по мярката 60/40. Намалението обаче бързо е наваксано през третото тримесечие.

"Консервативният подход, който сме предприели при структурирането на нашето финансиране, ни позволява да покриваме безпроблемно всички плащания по кредити, дори и при намаляване на приходите ни с 50%. Корона кризата ни даде възможност да се установим в сектора като финансово стабилна компания, на която нашите клиенти могат да имат доверие в тези турбулентни времена", коментира за "Капитал" Никола Филипов, миноритарен собственик и финансов директор.

Очаквания за ръст

През 2019 "Деари фууд България" отчита близо 17.5 млн. лв. приходи от продажби (срещу 11.5 млн. лв. за 2018) и 609 хил. лв. печалба (531 хил. за 2018 г.).

"През 2018 и 2019 година реализирахме сериозен ръст в приходите - съответно от 50.12% и 51.52%, и привикнахме с подобни темпове. Коронавирусът ще ограничи този наш растеж, основно поради срива в туризма. Приходите ни към хорека сегмента са около 20% от общите приходи от оперативна дейност и реално тази година те почти не съществуват. Въпреки това обаче нашите очаквания са да завършим годината с лек ръст на оборота и печалбата, което в сравнение с общото състояние на сектора е един добър резултат", обобщи Никола Филипов.

Според него краткосрочната стратегия на компанията е фокусирана "върху акумулирането на допълнителни ликвидни буфери", за да се гарантира финансова стабилност в условия на глобална икономическа криза и несигурност.

"Тази консервативна стратегия със сигурност ще ограничи инвестиционната ни програма в средносрочен аспект, но въпреки това ще продължим да инвестираме разумно", обобщава Никола Филипов. Основните инвестиции на дружеството ще бъдат насочени в две направления - допълнителна оптимизация и автоматизация на оперативната дейност в посока намаляване на енергийни разходи и разходи за труд и разширяване на складовите помещения на млекокомбината, уточнява финансовият директор.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • + 1

    "Деари фууд" ... само ние и руснаците с тези кирилизирани простотии. Искаме да е английско име за да звучи модерно, ама ще си го напишем на кирилица (на която азбука не означава абсолютно нищо), за да е цирка по-голям!

    Нередност?
Нов коментар