ПИМК пусна интермодален влак от Бургас до Пловдив

Пловдивската компания има договор с Maersk за една година, като ще превозва товари на мебелната верига JYSK

Бюлетин: От Седмото Тепе От Седмото Тепе

Най-важното и интересното от седмицата в Пловдив и региона, през погледа на местната редакция

Пловдивската компания "Пимк рейл" пусна интермодален влак от пристанище Бургас до терминала си в Пловдив. Влакът е по договор за една година с оператора на контейнерни линии MAERSK, като клиентът на основаната преди преди повече от 110 години в Копенхаген компания е мебелната JYSK.

Това беше съобщено пред медии от собственика на "Пимк рейл" Пенко Несторов и от изпълнителния директор на компанията Калина Кискинова.

Капацитетът на влака е 34 контейнера, като беше съобщено, че пускането на влака е резултат от три годишни усилия. От интермодалния терминал в Пловдив контейнерите продължават с камион към логистичен център на JYSK в Икономическата зона София - Божурище.

Междувременно продължават и курсовете до Турция, като по линията се работи с "MSC Метлок" и "Асипорт".

Железопътната история

"ПИМК рейл" води началото си от голямата автомобилна компания от Пловдив ПИМК. Интермодалните проекти първоначално започват с партньора DB Schenker и поделението на Deutsche Bahn в България. Проектът е за блок-влак от Русе до Нюрнберг, Германия. Първият блок-влак тръгва в края на януари 2015 г., а товаренето става в Пристанищен комплекс - Русе. Пловдивската компания е ангажирана с това да извози товарите от и до жп терминалите в двете крайни точки. ПИМК осигуряваше товарите за 23 от общо 34 ремаркета за курс, а спедиторът "Шенкер" - останалите 11.

ПИМК обаче решава да развие собствена жп компания и през 2015 г. вече има договор с вагоноремонтния завод в Септември за специални джоб-вагони за ремаркета.

Междувременно през ноември 2015 г. е създадено дружеството "ПИМК рейл", а през април 2016 г. то получава и необходимия лиценз от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Закупен е и първият нов електрически локомотив Siemens Vectron, получил името "Калина". Пристигат и поръчаните вагони, през 2017 г. са закупени и два дизелови локомотива.

И терминалът

В края на 2017 г. през дружеството "Терминали" ПИМК спечели концесията за 27 години на интермодалния терминал край Пловдив. Той беше построен с пари по оперативна програма "Транспорт", като задачата на концесионера е да инвестира в нужната техника и развитието му. В случая "Терминали" трябва да вложи 15.1 млн. лв., като 2.23 млн. лв. - през първите две години.

Влакът с "Ди Би карго България" остава в миналото, като последният е през май 2017 г., а преминаването през румънската инфраструктура по график се оказва трудна задача. Така от новия си терминал "ПИМК рейл" иска да развива интермодални превози между Пловдив и Черкезкьой, Турция, и обратно. Първият влак е в края на януари 2018 г. - от терминала в Пловдив, натоварен със 17 вагона за Търговище с товар на "Тракия глас България". Компанията получи подкрепата на ПИМК за довеждащ транспорт, а голяма част от товарите на влака са на турски фирми.

Сега от "Пимк рейл" се надяват още контейнерни линии да се включат за натоварването на влаковете им.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 6

    Когато няма интермодален ЖП терминал в София, влакът с контейнерите спира за разтоварване в Пловдив

    Нередност?
  • 2
    ajsayder avatar :-|
    sim4o
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#] от "":

    E за къф к..р да има в София - то индустриалните зони са си до Пловдив ..

    Нередност?
  • 3
    reaper33 avatar :-|
    не на безразличието
    • + 3

    Разбира се,всичката загуба за държавния БДЖ а печалбата за частия превозвач...любимо на българския 'бизнес'...

    Нередност?
  • 4
    woe16671129951147276 avatar :-|
    Razvigor Guhterov

    Пиша този пост за да обясня на всички служители на фирма Пинк че пълно с неуредици в тази фирма.Баща ми почина на 08.09.22г.в критично състояние по време на работа не се зайтересуваха за него и най интересното е че исках да се срещна с някой от изпълнителните директори на фирмата и те ми отказват.Моля някой ако може да ме свърже с директора на фирмата или ако чете този пост да се свърже с мен да му обясня какви служители работят за него.Имена няма да споменавам ще обясня всичко на него ако ми се предостави тази възможност.Моля да ме разберете и да помислите за това ако се случи нещо с вас дали ще ви обърнат внимание от фирмата или ще ви оставят на произвола на съдбата.Надявам се някой да вземе отношение и да има справедливост.БЛАГОДАРЯ

    Нередност?
Нов коментар