Nestlé очаква по-добри продажби на кафе и храна за домашни любимци

Приходите на компанията са нараснали с 2.2% за деветте месеца

Reuters    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Швейцарската компания за храни и напитки Nestlé за втори път през 2021 г. подобри годишните си прогнози за продажбите. Успешните продажби на кафе и храна за домашни любимци помогнаха на най-големия производител на пакетирани храни в света да надмине очакванията на анализаторите за първите девет месеца от годината. Печелившето партньорство на Nestlé със Starbucks, договорено още преди три години, помогна за увеличаване на продажбите на кафе, което доведе до поредните положителни резултати, постигнати под ръководството на изпълнителния директор Марк Шнайдер. През последните години швейцарската компания направи кафето свой приоритет, заради което и придоби правата за продажба на продукти на марката Starbucks.

Насоките на ръководството за маржа останаха стабилни въпреки нарастващата инфлация при разходите за суровини. Компанията се възползва от своите познати марки и повиши цените на своите продукти, сред които шоколадовите десерти Kit Kat, кафе Nespresso и какаовите продукти Nesquik. Nestlé е повишила цените си средно с 2.1% през третото тримесечие, за да се справят с по-високите разходи за суровини и доставки, обобщава Financial Times.

От компанията заявиха, че органичният ръст на продажбите - мярка, която изключва влиянието на придобивания, продажби на бизнеси и движението на валутите, е бил 7.6% за деветте месеца до септември в сравнение с година по-рано. Общите отчетени продажби са нараснали с 2.2% до 63.3 млрд. швейцарски франка (58.8 млрд. евро). Очакванията за целогодишния ръст сега са между 6% и 7% в сравнение с предишните перспективи между 5% и 6%. Ръстът се дължи предимно на кафето, по-специално продуктите на Starbucks, при което е отчетен ръст на продажбите с 15.5%, и на храните за домашни любимци Purina, които постигнаха двуцифрен ръст, след като пандемията предизвика бум в собствеността на домашни любимци.

Готовите храни, като юфките и супи Maggi и замразените продукти на Stouffer, са постигнали значителни резултати, както и вегетарианските и растителните храни, които са спечелили от нарастващата популярност на екологично чистото хранене. Друг бенефициент след удара на Covid-19 - онлайн продажбите на продуктите на Nestlé, са се увеличили със 17% през първите девет месеца на годината дори когато продажбите, реализирани извън дома, са се увеличили с 23%

Ефектът на по-скъпите суровини

Подобно на други производители на потребителски стоки Nestlé е изправена пред бързо нарастващи разходи за суровини. От компанията заявиха, че очакват основният марж на оперативната печалба за цялата година да достигне около 17.5%, което е спад от 0.2 процентни пункта спрямо миналата година. Nestlé обаче добави, че прогнозира подобряване на маржовете в средносрочен план.

Производителят също така се бори с проблемите във веригата на доставки. Недостигът на персонал в някои страни, включително Великобритания и САЩ, се комбинира с нарастване на търсенето, предизвикано от отминаващата пандемия. Nestlé заяви, че тези проблеми са били особено изявени в Северна Америка.

Мартин Дебу, анализатор в Jefferies, твърди, че числата показват как "устойчивите" продажби на продукти, които се консумират у дома, се "допълват от нарастващите продажби на продукти за извън дома", тъй като ограниченията за Covid-19 бяха облекчени в световен мащаб.

Преди три месеца Nestlé отчете най-силния си ръст за първото полугодие от десетилетие насам. Силното финансово представяне на компанията по време на пандемията е в контраст с резултатите на съперници като Unilever, които ще отчетат данните за продажбите за третото тримесечие в четвъртък.

Акциите на Nestlé поскъпнаха с повече от 3% в началото на търговията в сряда и до момента са нараснали с 12% през годината.