Продължението на Top Gun засилва надеждите за силен летен сезон на киното

Излизането на филма се забави с две години заради пандемията, след като създателите отказаха да го пуснат по стрийминг платформите без кинопремиера

Премиерата на филма в Европа беше в Лондон.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Филмът Top Gun: Maverick набра 248 млн. долара през първия си уикенд в кината, носейки надежди за силен боксофис това лято, след последните две слаби години, през които пандемията и популярността на стрийминг платформите удариха силно киноиндустрията.

Екшън трилърът, продължение на филма от 1986 г., който направи Том Круз едно от най-разпознаваемите лица в Холивуд, се оценява от критиците като "класически летен филм за пуканки". Този уикенд "Top Gun: Maverick" оглави боксофис класациите в САЩ и по света, набирайки 124 млн. долара в САЩ и още 124 млн. долара в международния пазар за едва три дни на големия екран според данни на Paramount.

Премиерата на филма се забави с цели две години, решение на Круз и Джери Брукхаймър, продуцента на двете части. Двамата настояват продължението да излезе в кината, за да се оценят екшън последователностите на филма, сред които и висш пилотаж в реактивен самолет. Пускането на филма на стрийминг платформа, както направиха немалко продукции през изминалите две години, "никога нямаше да се случи", каза Круз в Кан, където беше награден с почетна "Златна палма" за творчеството му.

"Винаги сме вярвали в театралните премиери и този успех просто потвърждава това", казва пред Financial Times Марк Уайнсток, ръководител на международен маркетинг и дистрибуция в Paramount. "Киното не е мъртво, а е страхотен бизнес."

По-млади зрители

От началото на пандемията насам боксофисът се поддържа от по-млади зрители, които се редяха да гледат филми за супергерои като "Спайдърмен: Няма път към дома" и "Доктор Стрейндж в мултивселената на лудостта". Но при Top Gun аудиторията е много по-широка, като младите зрители се присъединиха към отдавнашните фенове на първия филм от преди 36 години, демографската група, която най-неохотно се завръщаше в кината след пандемията.

Досега в САЩ продажбите на билети за тази година бяха с 40% по-ниски от тези през 2019 г. Успехът на Top Gun: Maverick обаче повдига надеждите на киноиндустрията за силен летен сезон, тъй като предстоят премиерите на няколко големи продукции, които също се надяват да върнат по-възрастните зрители обратно в киносалона. Сред тях са "Елвис", биографичен филм за Елвис Пресли, който получи 15-минутни овации след премиерата му в Кан миналата седмица, "Джурасик свят: Господство", както и продължението на хитовата продукция на Дисни Toy Story.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар