Mondelez купува Clif Bar & Company за 2.9 млрд. долара

Компанията също така отваря завода си в покрайнините на Киев

Американската компания Mondelez продължава да придобива конкуренти
Американската компания Mondelez продължава да придобива конкуренти
Американската компания Mondelez продължава да придобива конкуренти    ©  Reuters
Американската компания Mondelez продължава да придобива конкуренти    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Американската компания за храни и напитки Mondelez обяви, че ще купи производителя на енергийни барове Clif Bar & Company за 2.9 млрд. долара, за да разшири своя глобален бизнес за снек барове. Производителят на известната марка шоколади Toblerone също така ще плаща допълнителни суми на продавачите в зависимост от печалбите си от Clif Bar, обявиха от компанията.

С придобиването Mondelez ще разшири каталога си от предложения, като първоначалните сметки показват, че компанията ще разполага с бизнес за снек барове на обща стойност около 1 млрд. долара. Американското дружество заяви, че ще получи марките Clif, Luna и Clif Kid в портфолиото си.

"Mondelēz International е точният партньор в точното време, за да подкрепи Clif в следващата ни глава на растеж", каза Сали Граймс, главен изпълнителен директор на Clif Bar & Company. "Нашите цели и култури са съгласувани и като част от глобална компания за закуски с широки продуктови предложения това може да ни помогне да ускорим растежа си", добави той пред Reuters. Mondelez ще продължи да произвежда продуктите на Clif в своите предприятия в щатите Айдахо и Индиана.

Финансови резултати

Mondelez пострада от войната на Русия в Украйна, въпреки че по-високите цени и устойчивото търсене помогнаха на производителя да подобри оценките на Wall Street за тримесечните си резултати. Нетните приходи за първото тримесечие на 2022 г. са нараснали с 7.3% до 7.76 млрд. долара, което значително надхвърля прогнозите на Refinitiv от 7.39 млрд. Коригираната печалба от 84 цента на акция също е по-висока от очакваните 74 цента.

Войната изостри проблемите за производителите на пакетирани храни, като предизвика нарастване на цените на пшеницата, петрола и енергията. Производителите все още се борят с проблемите по глобалната верига за доставки, по-високите разходи за превоз и недостига на работна ръка.

Въпреки това от компанията вярват, че стратегията й за развитие е правилна и рано или късно ще даде резултат, като това мнение е споделено и от експерти в бранша. "Усилията, които Mondelez полага, за да се съсредоточи върху нови продукти и по-добре продавани артикули и да намали контролируемите разходи, в крайна сметка трябва да се изплатят", каза анализаторът на Eduard Jones Джон Бойлан, добавяйки, че повишенията на цените на шоколада до момента, изглежда, са приети от потребителите.

Войната няма да спре производството

Макар и войната в Украйна да продължава, Mondelez планира повторното отваряне на завода си край Киев. Той се намира във Вишгород и ремонтни дейности ще се извършват и след отварянето му, след като е понесъл значителни щети по време на руската атака към Киев в началото на войната.

Заводът за картофен чипс не е единственият на компанията в страната, като тя има и един за бисквити, който се намира в източния украински град Тростянец. За него обаче няма планове за скорошно отваряне, след като щетите са твърде големи, за да може да се възобнови дори частично производството.

Компанията заяви, че е регистрирала 75 млн. долара обезценка на имоти, машини и оборудване от войната.