🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Facebok пуска конкурент на Twitter

Това става ясно от Google Play Store и App Store страниците на приложението, което ще излезе на пазара на 6 юли

Създателят на Facebook иска да завземе пазарен дял от Twitter в момент, в който платформата на Илън Мъск е изправена пред различни предизвикателства.
Създателят на Facebook иска да завземе пазарен дял от Twitter в момент, в който платформата на Илън Мъск е изправена пред различни предизвикателства.
Създателят на Facebook иска да завземе пазарен дял от Twitter в момент, в който платформата на Илън Мъск е изправена пред различни предизвикателства.    ©  Капитал
Създателят на Facebook иска да завземе пазарен дял от Twitter в момент, в който платформата на Илън Мъск е изправена пред различни предизвикателства.    ©  Капитал
Темата накратко
  • Очакваше се Threads да стане достъпно в средата на месеца, но проблемите с Twitter най-вероятно са изтеглили датата по-напред.
  • Приложението на Meta изглежда като това на Илън Мъск и се рекламира като "разумно управлявано".
  • Това е поредното предизвикателство пред Twitter, откакто Мъск придоби платформата миналата година.

"Да започваме. Добре дошли в Threads", написа Зукърбърг в профила си в новата платформа на Facebook.

На 6 юли компанията майка на Facebook - Meta, представи приложението Threads, което трябва да се конкурира с Twitter. То може да бъде изтеглено от Google Play Store и App Store на Apple.

Съобщението на Зукърбърг за няколко минути събра няколко хиляди "харесвания" - индикация за това, че Threads най-вероятно ще се ползва с голяма популярност във виртуалното пространство. Сред тези, които бързо се присъединиха към новата платформа, са знаменитости като Ким Кардашиян и Дженифър Лопес и известни политици като Александрия Окасио - Кортес от Демократическата партия, пише Reuters.

Зукърбърг обяви, че приложението е осъществило 5 милиона регистрации през първите четири часа.

Страницата на Threads в App Store показва, че новото приложение ще позволи на потребителите да задържат последователи от платформата за споделяне на снимки Instagram и да запазят същото потребителско име. Снимки на екрана показват табло за управление, което изглежда подобно на Twitter. Meta описва Threads като "текстово базирано приложение за разговор". Ограничението за големината на постове в приложението ще бъде 500 знака, като отделно от това ще могат да се добавят снимки, видеа до 5 минути и gifs.

От предварителни преглед на приложението се вижда, че Threads ще бъде място, "където общностите се събират, за да обсъждат всичко от темите, които ви интересуват днес, до това, което ще бъде актуално утре". "Каквото и да ви интересува, може да следвате и да се свързвате директно с любимите си творци и други, които обичат същите неща - или да изградите свои собствени лоялни последователи, за да споделяте вашите идеи, мнения и творчество със света", се казва в рекламния текст.

Главният продуктов директор на Meta Крис Кокс е заявил по време на среща на цялата компания, че е имало търсене на алтернатива на Twitter "от създатели и обществени личности, които се интересуват от платформа, която се управлява разумно", твърди The Verge. Именно частта с "управлявана разумно" е главният начин, по който компанията рекламира приложението. Оплакванията от твърде голямата липса на контрол върху Twitter се увеличават в последните месеци, като Facebook явно иска да отговори на публичното недоволство с предложението си.

Това обаче беше и разковничето, което доведе до това Илън Мъск да предизвика собственика на Meta Марк Зукърбърг на битка в клетка. Макар и да се очаква президентът на UFC Дейна Уайт да организира събитието, все още не е ясно кога ще се проведе то.

Предизвикателството пред Twitter

Изглежда, че Threads ще се конкурира директно с Twitter. Първоначалните очаквания бяха, че платформата ще бъде пусната в средата на месеца, но явно проблемите в приложението на Илън Мъск са накарали Meta да ускори старта.

Социалната мрежа е изправена пред куп проблеми от момента, в който Мъск придоби контрола над нея. Първо поляризиращи фигури като Доналд Тръмп и Кание Уест бяха повторно допуснати на платформата, което накара редица от големите рекламодатели да прекратят отношенията си с Twitter. След това беше представена платената версия Twitter Blue, която верифицира профила на плащащия и поставя син тик до името му. Преди тази опция беше запазена единствено за известни личности и организации. В края на юни платформата започна да изисква профил за преглеждането на постове - нещо, което преди не беше нужно.

Желанието на Мъск за промени продължава - през уикенда той обяви, че ограничава броя на нови постове, които потребителите могат да видят в рамките на денонощие. За плащащите си Twitter Blue беше определен таван от 6 хил., докато за нормалните потребители ограничението е в размер на 600 поста на ден. Публичното недоволство обаче се оказа твърде голямо, което доведе до покачване на лимита до 1000 поста дневно.

Освен това TweetDeck, приложението, което позволява групиране на последваните акаунти за по-лесно следене на информация и се използва главно от бизнеси и медии, също става част от Twitter Blue. До момента тази услуга беше безплатна, но в края на месеца ще изисква плащането на месечен абонамент.

Платената услуга привлече само 150 хил. абонати през първите седмици - малка част от глобалната потребителска база на платформата от близо 400 млн. души. Към 30 април броят на платените абонати е спаднал до около 68 хил. според данни на Mashable.

Създалото се положение поставя платформата под допълнително напрежение. Новият изпълнителен директор на компанията Линда Якарино вече е задействала плана си за повторно привличане на рекламодатели към платформата, но тези усилия за момента не дават резултат, твърди The Verge. Освен това Insider твърди, че Якарино и Мъск не споделят информация с подчинените си, като последният пример за това се е случил през уикенда. Според изданието и двамата не са отговаряли на въпроси относно ограничението върху новите постове в приложението за вътрешнокорпоративна комуникация Slack.

Изчакване за ЕС

Според Guardian mриложение няма да бъде пуснато в Европейския съюз в четвъртък на фона на регулаторна несигурност за използването на лични данни. Източници от Meta казват, че регулации стоят зад отлагането на пускането на приложението в ЕС, на фона на поредица от сблъсъци между компанията и блока.

Смята се, че основният проблем за конкурента на Twitter е прилагането на Закона за цифровите пазари на ЕС, който съдържа разпоредби за споделянето на потребителски данни между различни платформи. Компанията на Зукърбърг очаква допълнителни разяснения от Европейската комисия за това как ще се прилага законодателството, преди да обмисли следващите си стъпки.

Топ 5 социални мрежи в България въз основа на дела на посещенията

1. Facebook - 98%

2. Instagram - 0.74%

3.YouTube - 0.4%

4. Pinterest - 0.37%

5. Twitter - 0.35%

Източник: Statista
Брой потребители на онлайн платформи в България (януари-юни, 2022 г., в млн.)

Facebook - 3.9

Youtube - 4.3

Instagram - 2

Spotify - 0.9

Twitter - 0.5

LinkedIn - 1

Източник: Google, Facebook, Ads Manager, HTPTPOOL, данните са предоставени от Publicis Group Bulgaria
Все още няма коментари
Нов коментар