🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Анна Габровска, "Филип Морис": При криза трябва да търсим по-често мнението на служителите ни

Мениджърът "Култура и човешки капитал" за управлението на работодателска марка по време на криза

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Визитка

Анна Габровска се присъединява към "Филип Морис България" през 2019 г. след 18 години професионален опит в областта на човешките ресурси в големи международни компании, сред които "Кока-Кола ХБК България" и "Делойт България". Габровска ръководи отдела, който отговаря за грижата за служителите и вътрешната трансформация в компанията в изпълнение на визията на "Филип Морис интернешънъл" за изграждане към бъдеще без дим. Габровска ще бъде сред лекторите на тазгодишната конференция на "Капитал" и "Кариери" HR and Leadership Forum 2020: Leadership in times of crisis, която ще се проведе на 25 ноември. Тя ще участва в дискусионния панел на тема "Стратегии за изграждане на силна работодателска марка по време на криза". Билетите са в продажба тук.

Как променихте цялостната си комуникационна стратегия от март месец до момента?

На първо място, насочихме изцяло вътрешната си комуникация към хората и техните нови потребности по време на пандемията. В основата на стратегията ни за справяне с кризата бе грижата за нашите служители и техните близки, правилното и навременно информиране за ситуацията, за развитието на бизнеса и новите правила на работа, а за успеха на комуникацията бяха важни честотата на тази комуникация и възможността да достигнем до всеки отделен служител. Организирахме уебинари с външни специалисти и експерти в различни области, които да ни помогнат да преминем по-лесно през тази криза - психолози, специалисти по здравословно хранене и по грижа за физическата активност и други, както и представители на най-високо ниво във "Филип Морис интернешънъл".

Още в началото на разрастващата се пандемия адаптирахме и стратегията ни за изграждане на работодателска марка и създадохме собствен виртуален ден на отворените врати. Целта ни беше да бъдем близо до кандидатите в този труден период и да отговорим на всички техни въпроси за отворените позиции и възможностите за развитие в организацията. В събитието се включиха над 100 заинтересовани кандидати, а с 53 от тях успяхме да проведем виртуални срещи в рамките на няколко часа. Продължихме и след това с виртуалните дни и онлайн участия в различни форуми. Процесът по подбор също премина изцяло в онлайн формат посредством дигитални инструменти за измерване на компетенции и видеоинтервюта с колеги от екипа.

Кои позиции в компанията са отговорни за вътрешната комуникация?

За добрата вътрешна комуникация се грижат както колегите от отдел "Корпоративни комуникации", така и ние в екипа "Култура и човешки капитал". Тя е от първостепенно значение за цялата организация. И затова работим заедно както по избора на най-подходящите канали за достигане до нашата аудитория, въвличане на нашите служители в процеса, така и по създаването на ангажиращо съдържание за целевите групи. За нас е важно служителите ни да бъдат редовно информирани за всички новини, свързани с компанията. Организираме редица онлайн форуми и събития, на които колегите могат да задават открито своите въпроси към висшия мениджмънт и да получат информация за цялостната ни стратегия и бизнес развитие.

На каква вътрешна комуникация заложихте в началото на годината и как се промени тя във времето?

Oще преди настъпването на извънредното положение в България подготвихме цялостна стратегия за управление на кризата, като наш основен приоритет остава грижата за сигурността и безопасността на служителите ни.

В началото на месец март започнахме изпращането на ежеседмична информация за промените в епидемичната обстановка. Продължихме с честите ни срещи и добавихме информация за представянето на бизнеса в този период, нашите нови приоритети и дейности. Това, което остава особено важно за нас, е да имаме възможност да общуваме с колегите си и да предоставяме възможност за задаване на въпроси и получаване на обратна връзка за тяхната удовлетвореност от въведените методи на работа. Чрез регулярни интерактивни онлайн срещи се стараем да адресираме проблема с липсата на социализация и директен контакт, който е характерен за работата от разстояние.

Как оценявате ефективността на стратегиите ви за изграждане на работодателска марка?

За четвърта поредна година "Филип Морис България" получи сертификат за водещ работодател от мeждyнapoднaтa cepтифициpaщa opгaнизaция Тор Еmрlоуеr Іnѕtіtutе. Компанията ни бе сред 8-тe отличени paбoтoдaтeли в cтpaнaтa, пoлyчили aвтopитeтнaтa нaгpaдa зa дoбpи пpaĸтиĸи в yпpaвлeниeтo нa чoвeшĸитe pecypcи. "Филип Морис България" се нарежда и в топ 3 на най-добрите международни работодатели в потребителската класация "Моята любима марка", както и в индекса на "Топ 50 на най-добрите работодатели в България" на организацията Career show.

Основният KPI, който си поставяме обаче, е оценката на нашите служители, които са най-добрият измерител за усилията ни. Този показател за удовлетвореност се нарича Employee Net Promoting Score, или доколко служителите са склонни да препоръчат компанията ни като добро място за работа. И тук се радваме на изключително високо ниво на доверие в организацията. За нас е важно и мнението на кандидатите за работа, като се опитваме постоянно да подобряваме процеса по подбор на кадри.

Покрай кризата какво ново научихте за служителите си и какви поуки за вътрешната политика на компанията си взехте?

Ако трябва да изведем един основен урок, то това би било да разговаряме по-често със служителите си, да се допитваме до тяхното мнение и да бъдем близо до тях. Времената, пред които сме изправени и ограниченията в комуникацията на работата вкъщи, ни изправят пред огромното предизвикателство да общуваме пълноценно. За да се справим с това е необходимо да подходим с нужното търпение и да отделяме нужното време и грижа за колегите.

Кои са employer branding целите ви до края на годината и през 2021 г.?

В края на тази и в началото на следващата година насочваме усилията си към активно дигитално присъствие на кариерните форуми и събития, тъй като освен отворени позиции имаме ново послание, което обобщава вътрешната ни култура и предоставя уникално работодателско предложение. За нас е важно да бъдем близо до кандидатите, които активно търсят работа сега, и да разкажем повече за възможностите за развитие в организацията.

Все още няма коментари
Нов коментар