🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (26 януари)

Най-големият медиен конгломерат; Продължават промените в новините на bTV; Церемонията на "Effie България" ще бъде на 1 февруари; Модата с Бърни Сансърс и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Най-големият медиен конгломерат

За един ден от собственик на най-големия телеком в страната дружеството United Group се превърна в най-големия медиен конгломерат, създаван в историята на България. След придобиването на "Нова броудкастинг груп" и редица вестници, сред които "Телеграф" и "Монитор", преди това собственост на депутата от ДПС Делян Пеевски, United Media концентрира основни канали за дистрибуция на телевизия по кабел, сателит и ефир, най-голямата национална телевизия заедно с още няколко канала, една от най-големите групи за онлайн медии, четири радиостанции и няколко печатни издания.

Прекомерната концентрация на медии може да затрудни повече независимата журналистика и увеличава възможностите за натиск от страна на държавата. В същото време огромната медийна власт, както и това, че крайният собственик на "Нова" е голяма международна компания, дава свобода за противопоставяне поне на най-грубите опити за влияние от страна на правителството.

Повече за телекомуникационните и медийни активи на дружеството и влиянието на пазара може да прочетете тук>>

Медийното ядрено оръжие

Три са основните области, които изискват особено внимание около смяната на собствеността на "Нова броудкастинг груп" и "бТВ медиа груп" според преподавателя по европейско медийно право в СУ "Св. Климент Охридски" Нели Огнянова. Според нея смяната на собствеността създава неизвестност, граничеща с безпокойство: за свободата на изразяване, за зоната на публицистиката и за медийния плурализъм.

Преподавателят в журналистическия факултет на Софийския университет проф. Орлин Спасов смята, че най-сериозният проблем е концентрацията на пазара.

Повече за очакванията на специалистите на медийния пазар може да прочетете тук>>

РРF продължава с промените в новините на bTV

След като Антон Хекимян зае мястото на Венелин Петков като директор на "Новини, актуални предавания и спорт" в bTV, беше логично той да си избере екип, с който може и иска да работи. Така се стигна и до освобождаването на Гена Трайкова от поста главен редактор "Новини". Позицията вече поема доказан журналист с добра репутация като Веселина Петракиева.

Има ново назначение и на поста главен редактор на актуалните предавания. Позицията се заема от Искра Владимирова, която е дългогодишен изпълнителен продуцент на "Тази сутрин". Тя заема мястото на Валя Гиздарска, която е освободена от поста и няма да остане в медиата.

Повече за промените може да прочетете тук>>

Кандидатите за директори на БТА се разминаха в това дали съдържанието й да е безплатно

Темата дали Българската телеграфна агенция (БТА) трябва да е с безплатно съдържание, доколко и къде би трябвало да има кореспонденти на агенцията извън страната, както и как да бъде издържана агенцията бяха сред акцентите на изслушването на кандидатите за генерален директор на медиата в комисията по култура и медии, пише "Дневник".

Кандидатите са двама - издигнатият от ГЕРБ Кирил Вълчев, който е водещ на "Седмицата" по "Дарик радио" и адвокат на БТА, и номинираният от БСП Ивайло Данаилов, който е бил съветник на бившия премиер Сергей Станишев.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Noble Graphics е част от международна класация на най-ефективните агенции

Българската агенция Noble Graphics беше класирана в международното подреждане на ТоpFICE за 2020 г., което цели да отличи най-ефективните агенции в Европа, Северна и Южна Америка. Класирането се извършва на база анализ на резултатите от над 50 комуникационни фестивала за ефективност през годината. Сред агенциите в Европа Noble Graphics се класира на 70-о място и е единствената от България. В глобалното подреждане тя заема 149-о място за 2020 г., като другото българско попълнение е агенцията proof. - на 298-о място.

Церемонията на "Effie България" ще се проведе на 1 февруари

Награждаването на победителите от рекламния конкурс "Effie България", който цели да отличи най-ефективните български кампании през годината, ще се проведе на 1 февруари (понеделник). За пръв път събитието ще се проведе онлайн в сайта на конкурса от 18:30 часа. Организатор на събитието традиционно в Българската асоциация на комуникационните агенциите - БАКА.

Дигитален бизнес

"Репортери без граници": Не може социалните мрежи да контролират свободата на словото

"Репортери без граници" (RSF) предлага способи против това технологичните гиганти да имат властта да решават дали акаунтите в социалните медии трябва да бъдат затворени, пише "Дневник". "Живеем в политическа дистопия, каза генералният секретар на RSF Кристоф Делоар. Организацията на обществения дебат не трябва да се оставя на пазарните сили или на индивидуалните интереси. Трябва да наложим демократични задължения на водещите дигитални играчи."

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Google ще плаща на френските издатели за онлайн новини

Google и френското обединение за медиите се споразумяха американският гигант да плаща на издателите на новини за онлайн съдържание. Това е първото подобно споразумение в Европа след години на спорове и опити на държавите и медиите да притиснат търсачката да плаща за това, че показва откъси от журналистическо съдържание. Рамката включва критерии като дневния обем на публикациите, месечния интернет трафик и "принос към политическата и обща информация".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Бърни Сандърс на суичър

През изминалата седмица всички говореха за церемонията по встъпването в длъжност на Джо Байдън като новия президент на САЩ. След събитието обаче прожекторите бяха насочени не към главните герои, а към един от гостите на церемонията - сенаторът Бърни Сандърс. Той беше заснет в публиката, свит на стол с кръстосани ръце и крака, ръкавици и маска, "опитвайки се да се стопли", както той самият заяви. Тази снимка обаче обиколи интернет и създаде нова мода Сандърс да бъде поставян в различни сюжети и места по света.

Редица брандове, сред които IKEA, заложиха на маркетинга в реално време и публикуваха рекламни послания и визии. Сред успешните инициативи обаче беше именно тази на сенатора. В сайта си той започна да продава суичъри за 45 долара с въпросната снимка, като приходите от тях дарява изцяло за благотворителност на организацията Meals on Wheels във Вермонт. За отрицателно време всички суичъри бяха продадени, а заради голямото търсене доставките им се забавят. Колекцията на сайта му вече включва и мъжки и дамски тениски със Сандърс на тях.

Свободни позиции:

Anakatech обяви вакантна позиция за Media Buyer.

MFG обяви вакантна позиция за бранд мениджър.

Telenor обяви вакантна позиция за Marketing System Administrator.

Saatchi&Saatchi Sofia обяви вакантна позиция за дизайнер.

M3 Communications Group обяви вакантна позиция за PR експерт.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]