🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

ФАРА ден първи: Рекламен оптимизъм в Пловдив

Най-големият рекламен фестивал започна с журиране на творческите категории, по-малко заявки и участници

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На фона на политическите сътресения в страната започна най-големият рекламен фестивал - ФАРА, който оценява творческите и медийните постижения на българските комуникационни агенции. След като миналата година събитието се проведе по изключение в София при малобройна публика, а в пандемичната 2020 г. фестивалът не се състоя, сега организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) си поставят високи цели.

ФАРА се завърна в Пловдив с нови категории, разширено жури, разнообразна лекционна програма и уъркшопове. "За първи път в журито участват независими експерти и представители на рекламодателите. Вярваме, че техният принос е ценен за фестивала и отличаването на най-добрите примери в българската реклама", каза Таня Йорданова, мениджър на БАКА, при откриването на ФАРА 2022. В унисон с мотото на тазгодишния фестивал - "Гилдия", специалистите целят да обединят усилия в подобряване на комуникационната индустрия. "Настоящото издание ще се превърне във вдъхновител за развитие и израстване на индустрията", допълни още Йорданова.

Фестивалът в числа

Тази година отново заявките се оценяват в две конкурсни програми. Общо 21 агенции са подали заявки в творческия фестивал, а седем от тях се състезават и в медийния. Това е значително по-малко в сравнение с миналогодишното издание, когато в надпреварата се включиха 33 компании. Общият брой на подадените заявки във ФАРА 2022 е 320, от които 281 в творческия и 38 в медийния фестивал. Това е с 85 заявки по-малко в сравнение с миналогодишното издание. По-малкият брой би могъл донякъде да се обясни с това, че от последното издание на ФАРА е минало по-малко от една година и съответно са реализирани по-малко кампании.

След като през 2021 г. лидерът по брой заявки беше изместен, сега се завърна на челната позиция. Това е агенцията guts&brainsDDB, която има общо 40 заявки в творческия фестивал. След нея с общо 39 заявки е агенцията proof., а с 37 се активизира агенцията Human.

Най-активни в медийния фестивал са от Ogilvy Group с 13 заявки и други 20, подадени в творческите категории. All Channels Advertising се представят с девет заявки в медийните категории, а от proof. са със седем.

Първият ден от ФАРА традиционно събра по-малко публика, затова и програмата премина изцяло в журиране на творчески категории Innovation и "Кампания" от т.нар. Гранд жури с председател Александър Калчев, главен творчески директор на DDB - Париж. Във втория ден от фестивала днес журирането продължава и започва част от лекционната програма. Събитието предвижда и цели две дискусии със специалисти на пазара за развитието на рекламната индустрия в България. "Капитал" продължава да следи събитието на място от Пловдив.