PR агенцията KEG стана част от комуникационната група на Interpartners

Крайната цена на сделката зависи от представянето на агенцията до края на годината

От ляво надясно: Стела Ерера, управител на KEG, Катя Димитрова, собственик на Interpartners Group, и бившият собственик на агенцията Десислава Пантелеева
От ляво надясно: Стела Ерера, управител на KEG, Катя Димитрова, собственик на Interpartners Group, и бившият собственик на агенцията Десислава Пантелеева
От ляво надясно: Стела Ерера, управител на KEG, Катя Димитрова, собственик на Interpartners Group, и бившият собственик на агенцията Десислава Пантелеева    ©  Цветелина Белутова
От ляво надясно: Стела Ерера, управител на KEG, Катя Димитрова, собственик на Interpartners Group, и бившият собственик на агенцията Десислава Пантелеева    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Темата накратко
  • KEG влиза в групата като самостоятелен бранд с портфолиото си от клиенти и фокус върху корпоративно PR обслужване.
  • Бившият собственик Десислава Пантелеева ще остане в агенцията до пълното й внедряване в групата.
  • Начело застава дългогодишният кадър на Interimage Стела Ерера, която управлява екип от трима души.

Сделките за придобиване на комуникационни агенции са по-скоро рядкост на българския пазар. Ако се случват такива, то купувачът обикновено е холдингова компания, която по този начин разраства портфолиото си от услуги и увеличава екипа си с цел поемане на по-голямо количество работа.

През август затвори по-скоро нестандартна за пазара ни сделка. Независимата българска Interpartners Group, в чието портфолио влизат PR агенцията Interimage, творческата Interpartners и медийната Media Camp, придоби PR агенцията Key Experts Group (KEG). Тя ще продължи да оперира като отделен бранд с фокус корпоративни комуникации и работодателска марка. Цената на сделката не е фиксирана и може да варира, като стойността ще зависи от представянето на KEG до края на годината.

Сделка за няколко месеца

Основаната през 2006 г. KEG фокусира дейността си в корпоративните комуникации, а през последните години и в т.нар. творчески PR и организиране на събития. Пандемията, намалените инвестициите на клиентите и по-малкото количество проекти се отразяват на KEG и подобно на други бизнеси екипът се свива. Въпреки мрачните прогнози за пазара комуникационната индустрия се възстанови сравнително бързо и само година по-късно запитванията на клиенти към KEG се увеличават. "Не очаквах, че ще се възвърнат така бързо всички позиции, клиенти и събития и като агенция бях поставена през решение дали да започна да увеличавам отново капацитета или да потърся партньорство, чрез което клиентите да получат повече услуги", разказва пред "Капитал" основателят на агенцията Десислава Пантелеева.

Така през март тази година тя се среща с Катя Димитрова, основател и управляващ партньор на Interpartners Group. Предложението на Пантелеева включва продажба на целия дял на дружеството "К Е груп", като агенцията остава отделно звено в групата със своето портфолио от клиенти и екип от двама души. "Познавахме се в работен план и като работна философия. И двете агенции имаме дългосрочни партньорства с клиентите ни, а чрез тази сделка можем да им предложим и разширен капацитет от услуги локално и в региона чрез мрежата ни SEEnthesis", казва Димитрова. Това е първо придобиване за групата, като по думите й целта на бизнеса е да продължава да расте с портфолио от клиенти, а не чрез покупка на брандове.

Само за няколко месеца сделката вече е факт и от август едноличен собственик на дружеството вече е Катя Димитрова. Десислава Пантелеева пък ще остане в агенцията до пълното й внедряване в групата. Новите партньори не обявяват конкретната цена на сделката, но обясняват, че е базирана на финансовите показатели на KEG за последните девет години, умножени по коефициент за добра воля и репутация. "Втората част от стойността на сделката зависи от представянето на клиентите до края на годината. След годишното приключване ще видим резултата и така ще бъде определена сумата", добавя Димитрова. За 2021 г. "К Е груп" отчита приходи в размер на 305 хил. лв., което представлява спад от 27% спрямо предишната година. Печалбата е 45 хил. лв. По думите на Пантелеева за първите шест месеца на 2022 г. оборотът на агенцията се увеличава спрямо същия период на миналата година.

Перспектива на развитие

KEG влиза в групата като самостоятелен бранд, който предлага корпоративно PR обслужване. "В момента фокусът на бюджетите и комуникациите на клиентите минава през работодателската марка. В проектите на KEG има и много творчество, дизайн и концепции за видеосъдържание", обяснява Димитрова.

Портфолиото от клиенти на KEG включва компаниите в групата на "Кока-Кола" в България, Lidl, Allianz, Zagorka, PaySafe, Mansion Bulgaria, GfK, DHL Logistics, VM Finance Group и други. "Клиентите реагираха позитивно на промяната. Мотивацията ми да направя тази стъпка беше, защото виждам, че имат нужда от повече услуги и по-голям екип", казва Десислава Пантелеева.

Начело на KEG като част от групата застава дългогодишният кадър на Interimage Стела Ерера. Тя ще управлява екип от трима души, като целта й е той да се увеличава във времето. "Една от целите ми е клиентите ни на проектна база да ги спечелим на абонаментен принцип и отношенията ни да станат дългосрочни", казва пред "Капитал" тя. В зависимост от представянето на бизнеса пък след една година Ерера има възможност да притежава и дял от KEG. По думите на Катя Димитрова резултатите от сделката вече се забелязват и агенцията е поканена на четири конкурса за обслужване на нови клиенти.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    lkq1540566174585186 avatar :-|
    Alex Bor

    300к оборот......3 души..... Та това е годишният бюджет на 1 семейство

    Нередност?
Нов коментар