🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Абсолютната интеграция е устойчива тенденция в комуникациите днес

Катя Димитрова, управляващ партньор, Interpartners Group: Все по-малко делим реклама от ПР

Катя Димитрова, управляващ партньор, Interpartners Group
Катя Димитрова, управляващ партньор, Interpartners Group
Катя Димитрова, управляващ партньор, Interpartners Group
Катя Димитрова, управляващ партньор, Interpartners Group
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Катя Димитрова е съосновател и управляващ партньор на Interpartners (www.interpartners.bg), водеща независима комуникационна група с три собствени бранда - Interpartners (креативна и дигитална агенция), Interimage (www.interimage.bg) - корпоративни комуникации и Employer Branding, и наскоро придобитата Key Experts Group (https://keyexpertsgroup.com/en). Групата работи у нас и на още 8 пазара в региона със своята партньорска мрежа SEEnthesis (www.seenthesis.com). През 2022 г. тя отбелязва 30-годишнина като единствената българска комуникационна група с толкова дългогодишен пазарен успех. Сред клиентите на Interpartners Group са Schwarz IT, DEVIN, Astellas Phama, АУБ, Schneider Electric, Dexcom, GFK, Saint-Gobain Glass, Deichmann, Intersport, Nucrema и др.

Тенденцията към напълно интегрирани комуникации е факт. Доскоро разделението между реклама и пиар беше осезаемо. Фокусът на агенциите беше или едното, или другото, на екипите и експертите - също. Интегрирането на комуникациите е един от процесите, който също се ускори сериозно от пандемията.

Агенциите получаваме задание да направим така, че бизнес моделът или идеята да работи максимално добре и да убеди целевите аудитории в ползите от потреблението на даден продукт или услуга.

Дали миксът от комуникационни инструменти се нарича "реклама" или "пиар" на практика няма значение - важни са точното прицелване, ефективността и резултатите. И, разбира се, всичко това, "облечено" в оригинални "дрехи", за да се забележи.

Да си креативен днес е задължително, но недостатъчно.

Агенциите: консултанти на управленско ниво

От екипи, в които доминира творчеството, агенциите се превърнахме в бизнес анализатори. За нас творчеството е задължително, но само в комбинация със задълбочена бизнес експертиза. Двете най-търсени роли в екипите ни днес са опитен експерт по корпоративни комуникации и креативен маркетолог - творец на нестандартни идеи, но такива с отпечатък върху резултатите на клиента.

Сред агенциите се откроиха онези, които първи "прибраха" егото си и издигнаха на сцената компаниите и брандовете, за които работят - за да ги правят звезди без ревност за светлината на прожекторите.

Екипността и корпоративната култура са ключ към успеха ни

Тази година е юбилейна за комуникационната ни група - отбелязваме първите 30! И вече имаме визия и идеи за следващите поне толкова. Вярваме, че само със силен екип можем да създаваме силни кампании за клиентите си. При нас всеки член на екипа е ярка индивидуалност - и средата в компанията го стимулира да бъде и да развива себе си. Като собственик съм горда, че изграждаме личности, които са разпознаваеми, и екипът има лица не е просто събирателно понятие - ето и какво споделят те за комуникациите днес:

Даниела Константинова, творчески стратег на групата: Ние сме истински отбор - и вътрешно, и с нашите клиенти, с повечето от които сме повече от 5, дори 10 години. А да запазиш мощта на отбора означава да бъдеш отворен, да се учиш и да се чувстваш победител от успехите на онези, за които работиш.
Елисавета Търпанова, изпълнителен директор, Interpartners: Една от ключовите ни ценности е, че истински обичаме работата си и вярваме, че тя оразличава един бизнес/бранд и го прави по-успешен. Вярвам, че това привлича качествени хора, които сами търсят екипа ни с желание да работят с нас и за нас.
Стела Ерера, изпълнителен директор, Interimage/Key Experts Group: В годината на юбилея предприехме интеграцията на нова компания в структурата ни, Key Experts Group. Да интегрираме интересно ново портфолио от клиенти и да им дадем още повече добавена стойност ни носи професионален адреналин.