BMW предвижда половината й продажби до 2030 г. да са на електромобили
Електрическият BMW i4 ще бъде пуснат на пазара тази година три месеца по-рано от планираното
Надежда Кашилска
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
BMW очаква поне половината от продажбите й до 2030 г. да бъдат на превозни средства с нулеви емисии. Така германската компания си поставя по-скромни цели от някои от конкурентите си в надпреварата за по-екологични автомобили, съобщава Reuters.
В краткосрочен план производителят прогнозира голям ръст на печалбата преди облагане с данъци за тази година, със силно представяне във всички области - от MINI, през луксозната марка BMW, до най-висококласния Rolls-Royce. Анализаторът от Bernstein Арнд Елингхорст твърди, че BMW е влязла в 2021 г. "много уверено". "Що се отнася до електромобилите, BMW отбелязва добър напредък и поема значително по-малко рискове от VW", допълва той.
От Volkswagen заявиха по-рано, че очакват 70% от европейските й продажби до 2030 г. на основната им марка VW да бъдат на електрически автомобили. Тази седмица производителят разкри амбициозни планове за разширяване на електромобилното си звено - включително изграждане на половин дузина заводи за акумулаторни батерии в Европа.
BMW цели около 90% от пазарните й категории да разполагат с напълно електрически модели до 2023 г., а електрическият BMW i4 ще бъде пуснат на пазара тази година, три месеца по-рано от планираното. Марка MINI ще бъде напълно електрическа "до началото на 30-те години", а електрическите модели ще представляват поне 50% от продажбите на групата до 2030 г. На въпроса дали BMW може да определи дата за прекратяване на продажбите на двигатели с вътрешно горене, каквато някои конкуренти обявиха, главният технологичен директор Франк Вебер отговори: "Не ние решаваме кога ще е краят на двигателя с вътрешно горене, а пазарите."
В индустрия, гонеща производителя на електрически автомобили Tesla и изправена пред затягане на стандартите за емисии на CO2 в Европа и Китай, някои автомобилни производители обещаха по-бърза промяна в технологиите, въпреки огромните разходи и свързаните с производството промени.
Този месец шведската компания Volvo заяви, че нейната производствена гама ще бъде напълно електрическа до 2030 г., а през февруари Ford обяви, че предлаганите от компанията модели в Европа също ще бъдат електрифицирани. Продажбите на електрически и плъгин хибридни автомобили в Европейския съюз почти се утроиха до над 1 млн. превозни средства през 2020 г. Те представляват повече от 10% от общите продажби, което превръща моделите с нулеви емисии от нишови продукти в по-масово използвани.
Готовност за ускорение на плановете
Главният изпълнителен директор Оливер Ципсе заяви на пресконференция, че BMW може да ускори плановете си, ако потребителите възприемат електрическите модели по-бързо от очакваното. "Ако търсенето на определени пазари премине изцяло към напълно електрически превозни средства през следващите години - ние можем да ги доставим", твърди той.
Миналата седмица от BMW заявиха, че компанията е започнала 2021 г. добре, след като печалбата ѝ се възстанови от кризата заради пандемията през втората половина на 2020 г., предимно благодарение на силните продажби в Китай. За тази година BMW очаква марж на оперативна печалба от около 6-8%, в сравнение с 2.7% през 2020 г.
От Volkswagen обявиха тази седмица, че оперативният им марж за 2021 г. се очаква да бъде в горната граница на целевия им диапазон от 5-6.5%, а целта им до 2025 г. е той да бъде около 7-8%.
1 коментар
Браво , не се отказват!
Още в 2013 с i3 обявиха, че са готови да поемат загубите.
-----------------
https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2013/10/29/bmws-i3-leads-german-electric-car-hustle-to-protect-profits/?sh=248a2046be9d ..
.. BMW's i3 Leads German Electric Car Hustle To Protect Profits ..
... .... ..
.. All this comes at a price, with some analysts saying the i3 will lose BMW up to $270 million a year for five years. ..
------------------
5 години, по 270 милиона - милиард и триста, са загубили от този модел.
Явно от някъде избиват - дотациите?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.