🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Porsche ще отвори първия си завод извън Европа през 2022 г.

Германският производител на луксозни коли се насочва към азиатския пазар

Решението на бранда, собственост на Volkswagen, идва пет години след като започна да произвежда своя SUV Cayenne в Словакия.
Решението на бранда, собственост на Volkswagen, идва пет години след като започна да произвежда своя SUV Cayenne в Словакия.
Решението на бранда, собственост на Volkswagen, идва пет години след като започна да произвежда своя SUV Cayenne в Словакия.    ©  Reuters
Решението на бранда, собственост на Volkswagen, идва пет години след като започна да произвежда своя SUV Cayenne в Словакия.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Porsche ще отвори първия си завод извън Европа следващата година, отклонявайки се от практиката на компанията да произвежда колите си в близост до известната си централа в Щутгарт. Financial Times съобщава, че малка производствена линия ще бъде изградена в Малайзия, за да задоволи нарастващото търсене в района. В момента купувачите плащат почти два пъти повече от европейските потребители заради високите мита и данъци при доставката на спортните автомобили.

Решението на бранда, собственост на Volkswagen, идва пет години след като започна да произвежда своя SUV Cayenne в Словакия, изоставяйки маркетинговия си лозунг "Произведено в Германия". Въпреки това Porsche продължава да произвежда голяма част от автомобилите си в Германия и се гордее с новия си електрически автомобил Taycan, който е "проектиран и произведен в Германия".

(Не е) произведено в Китай

По-рано тази година главният изпълнителен директор на компанията Оливер Блум, заяви, че марката не планира производство в Китай - най-големият и печеливш пазар в света.

"Въпрос на качество е да произвеждаме в Европа за Китай", каза той през февруари, добавяйки, че по-високите производствени разходи си струват, за да се поддържа реномето на компанията.

Въпреки това Porsche, която осигурява около 40% от годишната печалба на VW Group, все повече разчита на китайския пазар. "Само преди 10 години Porsche продаваше по-малко от 100 хил. броя годишно по цял свят", казва анализатор от Bernstein. "В момента продава близо 90 хил. само в Китай". Китай беше единствената страна, в която компанията отчете печалби през 2020 г.

Албрехт Реймолд, член на борда на Porsche, отговарящ за производството, заяви в понеделник, че компанията е "щастлива, че поради внимателното планиране съществуващите ни заводи са повече от готови да посрещнат настоящото и бъдещото глобално търсене на нашите автомобили". Той добавя, че новата монтажна площадка в Малайзия "отговаря на специфичните нужди на пазара и въпреки че е самостоятелен проект и скромен по размер и капацитет, сигнализира за желанието ни да се учим и да се адаптираме към специфичните местни пазарни условия".

Други автомобилни производители, включително германският Mercedes-Benz, от години оперират в Малайзия, в отговор на нарастващото търсене в района. Световната банка прогнозира, че е много вероятно страната да се превърне в държава с високи доходи някъде между 2024 и 2028 г.

Porsche, която продава коли в Малайзия чрез дистрибутора Sime Darby Berhad в последните десет години, достави около 400 автомобила в страната през 2020 г., с 9% повече от предходната година. Компанията също така обяви в понеделник, че ще изгради изследователски център за развитие в Шанхай, за да отговори на "силно специфичните" изисквания на китайските клиенти.