🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

JPMorgan купува мажоритарен дял от финансовия бизнес на Volkswagen

Американската банка планира да развие и ребрандира поделението

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Американската инвестиционна банкa JPMorgan е постигнала споразумение с Volkswagen за придобиване на мажоритарен дял във финансовия бизнес на автомобилния гигант. Делът на финансовата институция ще е малко под 75%, а сумата на сделката, която се очаква да бъде приключена през първата половина на 2022 г., не се съобщава. Финансовата дивизия на Volkswagen ще запази 25.1% от бизнеса, което гарантира, че механизмът ще продължи да бъде достъпен за всеки модел и марка автомобили под шапката на германската група.

Volkswagen от няколко години се развива и в сектора на дигиталните разплащания, а финансовото й звено е създадено в Люксембург през 2017 г. Платформата позволява на клиентите в 32 държави да купуват и наемат автомобили, както и да плащат тол такси и да зареждат електрически превозни средства, заедно с други услуги. Миналата година поделението е донесло 26.77 млрд. долара приходи за германската компания, което е повишение с 18% спрямо 2019 г. JPMorgan заяви, че планира сериозна инвестиция и ребрандиране, а целта е да разшири своите фокусирани върху мобилността плащания към други индустрии. Според банката секторът на плащания, извършвани директно от автомобили, ще бъде оценен на 4 млрд. долара.

"Една от най-бързо развиващите се платформи е пазарът на свързани автомобили, при който колата действа като портфейл за закупуване на стоки, услуги или абонаменти", каза за "Ройтерс" Шахрох Моинян, ръководител на плащанията на едро в Европа, Близкия изток и Африка в JPMorgan. "Със своя дългогодишен банков опит и присъствие на световния пазар J.P. Morgan е идеалният партньор на Volkswagen Payments S.A. за изпълнение на изискванията на марките на Volkswagen Group за персонализирани решения за автомобилни плащания по целия свят", заяви ръководителят на отдела по продажби на Volkswagen д-р. Кристиан Далхайм в изявление, разпространено от банката и германската автомобилна компания.

Компании, които традиционно не се занимават с финансови услуги, в последните години започнаха рязко да навлизат и на този пазар. Изключение не правят автомобилните производители. Tesla предлага различни микротранзакции, от които да се възползват клиентите им, като например различни мелодии или фрази за клаксон. BMW пък обяви през юли, че също навлиза на пазара, като планът на баварската компания е да предлага различни услуги или екстри по колите си, за които шофьорите биха могли да се абонират за период не по-малък от три месеца.