🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Daimler и Stellantis ще строят гигазаводи за батерии в Европа

Двете автомобилни компании са подкрепени от TotalEnergies

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Германският автомобилен производител Daimler обяви, че се включва в проекта на конкурента Stellantis и енергийната компания TotalEnergies, който предвижда изграждането на гигазаводи за електрически батерии в Европа. Участието на германската компания става възможно, след като тя придоби 33% от Automotive Cells Company (АCC), основана от другите два партньора. Първоначалната инвестиция на Daimler ще е в рамките на стотици милиони евро, а общата няма да надхвърли 1 млрд. евро. АСС вече си осигури финансиране от 1.3 млрд. евро от правителствата на Германия и Франция, съобщава Financial Times.

Производителят на Mercedes Benz заяви, че за достигането на капацитет от 120 гигават часа, ще са нужни поне 7 млрд. евро. Компанията се стреми към обем от 200 гигават часа, защото това би покрило нуждите й след десетилетие, когато от компанията обявиха, че се надяват да предлагат единствено електрически модели Mercedes Benz. "Това ново партньорство ни позволява да осигурим доставка, да се възползваме от мащаба и да предоставим на нашите клиенти превъзходна технология за батерии", заяви изпълнителният директор на Daimler Ола Калениус. През юли от компанията обяви, че ще участва в изграждането на 8 подобни фабрики по света, които ще помогнат за достигането на мощността, от която се нуждае.

Mercedes вече предлага електрически версии на два от най-популярните си модела - S и Е - Class, а целта е всички модели да са без вредни емисии. Smart, която също е собственост на Daimler, вече предлага единствено електрически коли. До момента германската компания си осигурява батерии от доставчици като китайските CATL и Farasis, като във втория има и акционерно участие. По-рано тази година сп. Auto Motor and Sport съобщи, че Farasis не е имала издадено разрешение за изграждането на фабриката си в Германия към 21 март 2021 г. Качеството на първите батерии, които са изпратили до Германия, също е било разочароващо според списанието. От Daimler защитиха компанията, като заявиха, че "тя остава ключов партньор за Mercedes Benz".