"Монбат" увеличава приходите си с 23% през 2021 г.

Икономическото възстановяване след пандемичната 2020 г. е довело до силно търсене на акумулатори

През миналата година ръст на търсенето е имало при стартерните батерии, докато при индустриалните е запазено нивото от силната 2020 г.
През миналата година ръст на търсенето е имало при стартерните батерии, докато при индустриалните е запазено нивото от силната 2020 г.
През миналата година ръст на търсенето е имало при стартерните батерии, докато при индустриалните е запазено нивото от силната 2020 г.    ©  Надежда Чипева
През миналата година ръст на търсенето е имало при стартерните батерии, докато при индустриалните е запазено нивото от силната 2020 г.    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Производителят на акумулаторни батерии "Монбат" отчита 23% ръст на приходите си през 2021 г. Това показва консолидираният отчет на групата, която има производствени и рециклиращи мощности. Освен по-високите цени на продукцията заради поскъпването на суровините и енергията зад по-силните резултати стои и икономическото възстановяване след пандемичната 2020 г., което е довело до силно търсене на акумулатори. Печалбата също расте (виж таблицата).

Резултати

През миналата година компанията отчита исторически рекорд в продажбите на оловно-киселинни акумулаторни батерии като бройки. Двуцифрен ръст има при продажбите на стартерни батерии, докато при индустриалните батерии е запазено нивото от 2020 г., когато покрай пандемията имаше рязко покачване на търсенето от телеком сектора. В същото време компанията е успяла да прехвърли увеличението на цените на енергията и суровините към своите клиенти. В дивизията за рециклиране също се отчита съществен ръст, който е резултат от повишаването на борсовите индекси на оловото през втората половина на миналата година. Всичко това е довело до ръст на консолидираната печалба преди данъци, лихви и амортизация (EBITDA) с 43% до 46.5 млн. лв. Нетната печалба е скочила близо 15 пъти до 18.8 млн. лв.

Продукти и пазари

Различните сегменти в бизнеса на групата като цяло запазват дела си през миналата година. Заради повишените продажби на оловно-киселинни акумулаторни батерии с 28% делът им също леко се увеличава (до 60%). Най-значителен е ръстът при литиево-йонните батерии, но те са и с най-малък дял (виж таблицата). "Монбат" развива този сегмент, след като купи германската AES Batteries преди няколко години и вече има сертифицирани батерии с индустриални приложения (за подводници и кораби).

Най-големите пазари на "Монбат" са Германия, Италия и Франция, но компанията има много добра диверсификация, като продукцията й достига до над 70 държави. Продажбите в България са 8.4% от общия оборот. В плановете е развитие и на пазара в Близкия изток след придобиването на контролер пакет от тунизийския производител на акумулаторни батерии Nour. Сделката се извършва на етапи и се очаква да приключи до края на март.

Повече за резултатите и плановете на "Монбат" четете в интервюто с изпълнителния директор Виктор Спириев.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар