"Либхер хаусгерете" ще расте умно с по-голям развоен център в Пловдив

Германската група Liebherr ще фокусира разработките в сектора на бялата техника в българското си предприятие

Дигитализацията е ключова за развитието на компанията и сектора
Дигитализацията е ключова за развитието на компанията и сектора
Дигитализацията е ключова за развитието на компанията и сектора    ©  Liebherr
Дигитализацията е ключова за развитието на компанията и сектора    ©  Liebherr
Бюлетин: От Седмото Тепе От Седмото Тепе

Най-важното и интересното от седмицата в Пловдив и региона, през погледа на местната редакция

Темата накратко
  • "Либхер хаусгерете" в Пловдив ще бъде център за разработка на продукти с нови технологии.
  • Глобалният концерн ще търси навлизането в нови пазари на домакински уреди.
  • От компанията предвиждат голям набор от развойни проекти в следващите няколко години.

След като построи три завода в България, германската група Liebherr избира страната и за център на умния си растеж. Базираната в Пловдив "Либхер хаусгерете Марица", която произвежда бяла техника и е първата инвестиция на концерна зад граница, вече разширява екипа си за развойна дейност, който ще разработва по-сложни софтуерни продукти и електроника за изделията на групата. Това е част от глобална стратегия на Liebherr за превръщането на българската компания в R&D център за сектора за домакински уреди и за разширяването на пазарите в Европа, Азия и САЩ.

"Това ще позволи на производството ни да е много по-гъвкаво и с възможност за по-бърза реакция на нуждите на пазара. По този начин ще можем и да планираме по-ефективно нашето бъдеще", коментира Пламен Тотев, ръководител на отдел "Електроника и софтуер" в "Либхер хаусгерете".

Затваряне на кръга

Развойната дейност в "Либхер хаусгерете" се дели на два вида - за краен продукт и за компоненти, обяснява Тотев. Тази за краен продукт включва в себе си асемблирането на уредите, както и проверката на тяхната технологична изправност и е налична още от създаването на фирмата.

Втората част - тази за компоненти, навлиза в българския завод през 2016-17 г., като преди това се е изпълнявала изцяло от външни доставчици с индиректното участие на инженери от компанията. С изграждането на това звено от "Либхер хаусгерете" успяват постепенно да постигнат независимост от външните си доставчици и да започнат изграждането на собствено ноу-хау в развойната дейност на електроника и софтуер. Разширяването на екипа ще даде допълнителна самостоятелност и ще повиши ефективността на операциите, защото развитието на даден компонент и после интегрирането му в крайния продукт ще могат да се извършват паралелно, а не последователно.

"Ние все още нямаме човешкия капацитет, за да задоволим нуждите на фирмата и затова трябва все още да залагаме и на външни доставчици за развой на някои компоненти или производството им. Това обаче не е ефективен процес, защото при нуждата на скоростна промяна в компонентите тепърва трябва да изготвим ново задание или да имаме дискусия с доставчиците, а после те самите трябва да задействат своите процеси и всичко става много бавно", коментира Тотев.

Нови технологии и бъдещи проекти

Какво предстои в завода в Пловдив може да се види от обявения нов високотехнологичен проект, който ще е насочен към проектиране и изграждане на софтуера и електрониката на хладилна техника. Това ще включва разработване на управление от разстояние, наблюдаване на потреблението, IoT, изграждане на връзка чрез Bluetooth и др. технологии, които впоследствие при съвместимост могат да се използват и в продуктите от друг клас в центровете на групата в Германия и Австрия.

"В момента вървят голям набор развойни проекти и има заявки за такива, които ще започнат в следващите няколко години. Това се дължи на глобалната стратегия за разширяване на пазарите и за предлагането на нови видове модели. В тази връзка ни е необходим капацитет и ние разширяваме екипа. Търсим разработчици на вградени системи, дизайнери на потребителски интерфейс, софтуерни тестери и електронни инженери, които работят по няколко проекта едновременно в международна среда заедно с колегите от Германия и Австрия", коментира Тотев.

Според представители на "Либхер хаусгерете" всеки един от развойните проекти трае средно между 1 и 2 години. Това се дължи и на нуждата от бърза иновация на пазара, движена от все по-високите технологични изисквания на крайните потребители.

Търсим както опитни специалисти, така и студенти, които да обучаваме

Пламен Тотев, ръководител на отдел "Електроника и софтуер" в "Либхер хаусгерете"

Ще търсите нови кадри на свит пазар, това няма ли да е изключително трудно?

Това е проблем, който е известен на всички в областта, а и в страната. Като конкуренцията за всякакви кадри е голяма, но особено за подготвените. Това, което виждаме като главно предимство за нас, е, че имаме силна работодателска марка, която се базира на подкрепяща и развиваща фирмена култура. Назначаваме както кадри с опит, така и студенти, в чието обучение сме готови да инвестираме време и средства.

Колко време се обучава един нов служител при вас?

От момента, в който привлечем нов кадър и той започне своето обучение, докато има възможността да работи самостоятелно, средно бих казал, около година. Това, както казах, е голяма инвестиция в развитието на персонала и обучението му. Проектите са изключително специфични и ние започваме търсенето и подготовката на тези кадри по-рано, така че да са готови, когато ни потрябват.

Въпреки това как се защитавате от "бракониерство" на кадри?

Основните ни "инструменти" са, както споменах, подкрепящата фирмена култура, възможността за професионално развитие в рамките на проектите, междукултураната среда и обмена с колегите от Германия и Австрия, справедливото заплащане и т.н. Създаваме такава атмосфера за работа, така че да кара хората да се замислят. Стремим се да осигурим ясна структура и инженерите да могат да се фокусират изцяло върху работата си, което е и най-важното за един инженер.

Кои са Liebherr

Основана през 1949 г., Liebherr Group днес включва над 140 компании на всички континенти и над 49 хил. служители. Групата, която е и сред най-големите производители на строителни машини, има приходи от 11.6 млрд. евро и 545 млн. евро печалба за миналата година.

Централата на групата се намира в Буле, Швейцария, а всичките акционери в нея са членове на германското семейство Либхер.
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    scuby avatar :-(
    scuby
    • - 1
    • + 2

    И с още по-ниски заплати :(

    Нередност?
  • 2
    api_karieri avatar :-|
    api_karieri

    Коригирайте името на фирмата в заглавието..

    Нередност?
  • 3
    pvladimirova avatar :-|
    Preslava Vladimirova

    Коригирайте наименованието на марката в заглавието.

    Нередност?
Нов коментар