LAUNCHub Ventures инвестира 1.5 млн. евро в гръцката компания Ferryhopper

Българският фонд е водещ инвеститор в рунд от общо 2.6 млн. евро

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

В портфолиото на българския фонд LAUNCHub Ventures вече фигурира и гръцката стартираща компания Ferryhopper, която разработва онлайн платформа за продажба на билети за фериботи. Фондът води инвестиционния рунд, като вложи 1.5 млн. евро от обща финансова инжекция в размер на 2.6 млн. евро. Компанията ще използва свежия капитал за разрастване на бизнеса на чуждестранни пазари.

Бизнес модел

Основаната през 2016 г. Ferryhopper разработва онлайн платформа за продажба на билети за фериботи. Въведената веднъж информация на потребителите като регистрационен номер и вид автомобил, се запазва автоматично, което улеснява последващото закупуване на билети. Към момента платформата работи основно на гръцкия пазар.

"Приходите ни идват от комисионна от цената на билета, което не увеличава крайната цена за клиента. Комисионната е в размер на по-малко от 10% в зависимост от сключения договор с фериботната компания", обяснява пред "Капитал" Христос Спартакис, съосновател на Ferryhopper. Той допълва, че друг поток на приходи за компанията е предлагането на периферни услуги към пътуването.

През 2019 г. компанията отчита приходи от близо 1 млн. евро. Заради пандемията от коронавирус обаче тази година първите месеци за бизнеса са трудни. "От средата на март до средата на май бяхме близо до нулата. За щастие фериботната индустрия започна отново да набира скорост и очакваме по-слаб, но все пак успешен летен сезон през 2020 г.", казва Спартакис.

Инвестиция за растеж

Като основна причина за инвестицията партньорът в LAUNCHub Ventures Станислав Сираков посочва все още изоставащата технологично ферибот индустрия. "В Европа индустрията се оценява на около 9 млрд. евро годишно, а в едни от най-големите пазари, какъвто е гръцкият, все още се продават хартиени билети за ферибот", коментира той пред "Капитал". Това в комбинация с добрите бизнес показатели на Ferryhopper кара фонда да поведе новия инвестиционен рунд на компанията. Останалите 1.1 млн. евро са осигурени от фонда Metavallon VC и холдинга easyGroup, собственик на нискотарифната авиокомпания EasyJet. След инвестицията основателите на Ferryhopper запазват мажоритарен дял в бизнеса.

Към момента компанията продава фериботни билети основно за дестинации в Гърция. Новата инвестиция ще помогне на Ferryhopper да разрасне екипа си и да стъпи на нови пазари като Италия и Испания. "Сега основни клиенти на компанията са туристите, целта е бизнесът да се насочи и към гръцките потребителите, които използват услугата за работа например. Това е допълнителна бизнес ниша, която не е по-малка от тази на чуждестранните туристи", казва още Сираков.

Това е вторият инвестиционен рунд на Ferryhopper. През април миналата година компанията е получила общо 600 хил. евро отново от фонда Metavallon VC и компанията easyGroup.

Все още няма коментари
Нов коментар