Медийната група Sportal купи миноритарен дял в платформата CloudCart

Сделката ще помогне на компанията да излезе на румънския пазар и да предлага рекламни услуги на търговците

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Половин месец след като българската платформа за електронна търговия CloudCart получи първата си инвестиция от фонда NV3 и частни инвеститори в размер на 630 хил. евро, компанията привлече към бизнеса си и Sportal Media Group. Цената на сделката не е обявена. Медийната група държи миноритарен дял от CloudCart и влиза с един представител в борда на директорите на компанията. Мажоритарни собственици остават основателите братята Николай и Петър Илиеви.

Новото партньорство

CloudCart разработва платформа, през която потребителите могат да създават собствени електронни магазини. Бизнес моделът им се основава на три вида абонаментни планове, в зависимост от големината на електронния магазин, като цените варират между 20 и 30 евро на месец. Компанията предлага допълнителни услуги като оптимизация на сайтове, изработване на лога и други.

По думите на Николай Илиев влизането на Sportal в бизнеса е повече стратегическо отколкото финансово решение. Сделката би помогнала на CloudCart да излезе извън границите на страната, като фокус на екипа е румънският пазар. Sportal Media Group вече оперира в северната ни съседка, след като в средата на 2018 г. заедно с швейцарската Ringier придоби румънската спортна медиа Gazeta Sporturilor.

Целта на CloudCart е да предлага и дигитални рекламни услуги на търговците, които използват платформата. "Ще започнем с анкета, с която да сегментираме различните потребители и да разберем техните нужди. Тогава ще предложим няколко рекламни пакета на търговците", коментира пред "Капитал" съоснователят на компанията Николай Илиев. Това може да стане и с участието на свързаната със Sportal дигитална агенция Digital ID.

"Извън медийните бизнеси от години инвестираме в технологичния сектор. Имаме опит в електронната търговия и винаги ни е била интересна. Развиваме платформата Senteca, а преди пет години продадохме на "Софарма трейдинг" онлайн дрогерията farma.bg. Познаваме екипа на CloudCart от доста време и искаме заедно да излезем на чужди пазари", коментира пред "Капитал" изпълнителният директор на Sportal Стилиян Шишков.

Бизнесът в развитие

Сред плановете за развитие на CloudCart е отваряне на платформата към уеб студиа, програмисти и дизайнери. "Те ще използват основата на CloudCart, но ще могат да създават персонализиран дизайн за търговците", обяснява Илиев.

От средата на юли българската компания ще предлага и консултантски услуги за развитие на електронни магазини. За целта в CloudCart има сформиран екип от дългогодишни специалисти в областта на електронната търговия, които ще съветват търговците в платформата. До края на септември услугата ще бъде безплатна за всички клиенти. След това ще бъде платена опция за малкия и среден абонаментен пакет и ще остане безплатна за големите електронни магазини.

По думите на Николай Илиев за изминалата година компанията е отчела близо 1 млн. лв. приходи и вече работи на печалба. "Тази година е по-силна и до момента имаме ръст от 30% в оборотите в сравнение със същия период през 2019 г. Прогнозите ни са да затворим годината с 50% ръст прямо миналата", казва още той. Следващата година пък екипът на CloudCart ще търси нов капитал от чуждестранни инвеститори в размер между 3 и 5 млн. евро.