Пловдивският стартъп Magnimetrics: финансов анализ, но за по-малки фирми
Двамата основатели на компанията Ивайло Стефанов и Добромир Диков ще целят с продукта си основно Европа и САЩ
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Пускане на ранна версия на финансовия си софтуер, изглаждане на грешките и разширяване към западни пазари с помощта и на външен капитал. Така изглеждат плановете на пловдивския стартъп Magnimetrics за тази година. Основаната от двама приятели компания пусна бета версия на софтуера си за финансов анализ и планиране. Регистрацията за продукта е безплатна на този етап, а когато бъде пусната пълната версия, регистрираните потребители ще получат първите 6 месеца без такса. Желанието на екипа е в следващите няколко месеца да обогати платформата и да изчисти евентуалните грешки чрез директна комуникация с клиентите си.
Финансови прогнози в малкия бизнес
Продуктът е облачно решение, което дава възможност на потребителя да прехвърли налични фирмени данни (ОПР, баланс и т.н.) в обобщени отчети, които да подпомагат стратегическите решения на мениджмънта и да следят рентабилността на компанията. Отчетите показват на потребителя информация за най-различни неща: ликвидни активи като кеш, дали бизнесът харчи прекалено много и т.н.
Компанията стартира през 2019 г. от двама приятели - Ивайло Стефанов, разработчик със значителен опит и като лидер на инженерни екипи в компании като Finance Matters и Black Bear Solutions, и Добромир Диков, финансов експерт, работил за групи като EY, Leader, Sandvik и HALO Diagnostics. Те идентифицират една често игнорирана ниша на пазара за софтуер за финансов анализ и планиране - липсата на достъпни продукти за средните и малки фирми. Именно това е и целевата група на Magnimetrics. За момента компанията няма точно определени пазари, но гледа основно към Европа и САЩ.
Пазарът за софтуер за финансово планиране и анализ в глобален мащаб се изчислява на около 1.3 млрд. долара през миналата година и може да достигне 3.5 млрд. долара до 2028 г. Очакванията са пазарният сегмент на cloud-базираните решения като Magnimetrics ще расте средно с 15.9% на годишна база.
В завършения си вид платформата ще може да се интегрира с най-различни видове софтуер - Quickbooks, Sage, Excel, Google sheets и др. Следващата стъпка е и внедряването на финансови прогнози, базирани на предишни отчети и променливи. Продуктът цели пълното автоматизиране на работата на финансов анализатор. Цената му започва от 60 долара на месец за базов план и по-високи цени за други абонаменти. Основателите предвиждат и създаването на потребителска общност, чрез която ползващите софтуера да могат да оптимизират своето потребление и да си взаимодействат.
Плановете за бъдещето
Двамата основатели са развили продукта изцяло сами. "Успяхме самостоятелно да разработим доста мощен продукт без никакво външно финансиране до момента. Това беше оценено и се радваме да споделим, че вече имаме значителен интерес както от ранни инвеститори от чужбина, така и от потенциални партньори, които търсят интеграция с подобно на нашето решение, за да предоставят по-висока добавена стойност на клиентите си", казват от стартъпа пред "Капитал". Чрез привличането на допълнителен капитал те се надяват да развият по-бързо продукта.
2 коментара
На нашата държава са нужни повече млади умни хора като текущите в статията, не само в IT сектора, но и във всички други държавни сектори. Времето си минава и не може да очакваме хора прекарали живота си основно в тоталитарен режим да са на власт.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.