🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Стартъп новини: диаманти на достъпни цени и групова терапия за родители

Кои са технологичните иновации от тази седмица

Pexels
Pexels
Pexels    ©  Pexels
Pexels    ©  Pexels
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

// електронна търговия

Диаманти на оферта

Диамантите винаги са били символ на статус, дори в хип хоп средите, където рапърите често ги носят по врата, лицето и дори зъбите си. Не всеки рапър обаче има 6-цифрен бюджет за бижута, затова все повече американски артисти се ориентират към синтетичните диаманти - почти неразличими от естествените скъпоценни камъни и на една десета от цената им.

Популярността и потенциала на синтезирания камък виждат и инвеститорите - стартъпът за продажба на бижута със синтетични диаманти Pascal, който използват звезди от калибъра на Джъстин Бийбър, набира 10 млн. долара, за да скалира своя бизнес. Бижутата на компанията започват от 70 долара и предлагат достъпна и етична алтернатива на истинските диаманти, чийто произход често е неясен.

// ADHD

Групова терапия

Синдромът на дефицит на вниманието и хиперактивност или ADHD е най-често срещаното неврологично разстройство при подрастващите. Децата с ADHD често се сблъскват с проблеми с концентрацията, избухвания и хиперактивност. Поради разнообразието от симптоми много случаи остават недиагностицирани, а други избират да не се лекуват, защото отнема време и ресурс да се открие подходящ терапевт. Тук се появява ниша за решения като това на Clarity Pediatrics, чиято платформа предоставя групови терапевтични сесии за родители с деца със синдрома на достъпна цена и без нужда от изчакване за записване на индивидуална сесия с психолог, което дори в България понякога отнема месеци.

Компанията твърди, че обучението на родители е по-ефективно от терапията с деца, които "не са достатъчно зрели, за да се променят сами, а с помощта на родителите си и изградена от тях стратегия, биха могли да контролират по-добре емоционални изблици и други симптоми". Осемседмичните обучения явно имат ефект: освен хиляди клиенти, Clarity привличат и интереса на инвеститорите, които вливат 10 млн. долара в проекта, за да предлага услугите си във всички щати в САЩ.

// приложения

Приятел в нужда се познава

След като губят съпрузите си неочаквано, Карине Нисим и Елоиз Буне откриват, че няма място, където хора, изгубили своите близки, могат да получат подкрепа и помощ със задачите, за които никой не иска да мисли - организирането на погребална церемония и даряване на вещите на починалия.

С досегашния си опит в предприемачеството, двете решават да създадат подходяща платформа, която да подпомага хората, загубили своите близки. Приложението им DayNew, което е в App Store и Google Play Store съчетава социална общност, образователен център и приложение за управление на задачи при загубата на близък човек. "В основата си DayNew има за цел да бъде безопасно място за потребителите, където да се свързват с други, да споделят своите истории и да получават подкрепа от общността", твърдят от екипа. Безплатната платформа предлага различни функционалности - от "намери си другарче" с подобно преживяване до дневник за отчитане на настроението и възможност за директна връзка с терапевт.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар