🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от тази седмица

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Логистика

Търся си спедитор



Технологиите в логистичния бизнес се развиват с бързи темпове през последните години. Което се потвърждава и от стартъпа MyCarrier, който неотдавна набра нови 22 млн. долара. Компанията предлага платформа за превоз на товари от малки и средно големи спедитори. Рундът на финансиране е воден от фонда NewRoad Capital с участието на Greycroft и Lerer Hippeau. MyCarrier е съоснована през 2016 г. от ветерани в областта на товарните технологии. На съоснователя Майкъл Букаут му хрумва идеята за система, която да свързва по-малки спедитори с превозвачи и да прави автоматизирани оферти въз основа на нуждите на потребителите за доставка, като предлага и динамични застраховки и плащания. Използвайки платформата, клиентите могат да управляват своя график за доставка и да сравняват тарифите и сроковете за превоз. MyCarrier очаква да обработи над два милиона пратки през 2022 г. за повече от 5000 клиенти. Сред настоящите потребители на услугата са компании като Lucas Oil, IPC Global, U-Haul и Malouf Home.
HR

Хора по време на криза



Наемането на хора остава предизвикателство в момент, където работни места има (в зависимост от сектора). Ето защо фондовете продължават да вливат пари в стартиращи компании за човешки ресурси, фокусирани върху оценката и наемането на кандидати за работа. Ashby, нова платформа за набиране на персонал, неотдавна получи инвестиция за 21.5 млн. долара. Досега компанията общо е набрала 34.5 млн. долара. Ashby е основана през 2018 г. от Бенджамин Енц и Абхик Праманик. "Екипите за набиране на персонал са непропорционално засегнати от настоящите съкращения в тех компании и това създава необходимостта да управляваме по-малко бюджети и да правим повече с по-малко персонал", обяви Енц пред TechCrunch. Пазарът на софтуер за набиране на персонал може да достигне 3.85 млрд. долара до 2028 г. Според Enц Ashby вече има клиенти като Notion, Opendoor, FullStory и Figma и клиентска база, надхвърляща 500 бранда. Компанията възнамерява да увеличи екипа си от 55 на 75 до края на годината.
Земеделие

С мисъл за бъдещето



Базираната в Берлин агротех компания Klim иска да накара фермерите да въведат така наречените регенеративни методи, които са сочени за по-малко вредни за почвите и биоразнообразието от конвенционалното земеделие. Платформата на стартъпа, която беше пусната в ранна пилотна фаза през май миналата година, сега има около записани 1700 селски стопани, които искат да получат подкрепа за трансформацията си. Продуктът на Klim включва приложение, което подпомага фермерите да си поставят цели и да определят най-добрата комбинация от техники, които да приложат към земеделската си земя (като например кои култури да сеят за техния тип почва и т.н.). Има и страна на финансовата подкрепа. Фермерите използват приложението, за да записват напредъка си, за да докажат, че се придържат към програмата (Klim също използва сателитни данни за наблюдение). И ако са успешни, могат да спечелят изплащания за напредъка си. Понастоящем стартъпът не предлага заеми на фермерите чрез своята платформа, но казва, че го разглежда - вероятно чрез земеделски банки, където лихвеният процент може да бъде свързан с техните климатични резултати като допълнителен стимул.