🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Новата бонбонена фабрика на "Нестле България"

С инвестиция от 19 млн. лв. швейцарският гигант базира тук втори свой глобален продукт след Kit-Kat - Smarties

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Най-големият производител на сладки изделия в страната - "Нестле България", става още по-голям. След току-що завършена инвестиция от 19 млн. лева в машини за производство на бонбоните Smarties швейцарският гигант настанява в софийския си завод втори глобален бранд след Kit-Kat, който да се произвежда в България и да е с фокус чужди пазари. На специално организирано посещение във фабриката стана ясно, че разширението ще отвори още 70 работни места.

Нови сто машини

На площ от над 4000 кв.м са разположени около 100 машини, които гарантират производство на 2.3 млн. опаковки Smarties до края на 2021 г., предназначени за местния пазар и за експорт.

"Целта е да достигнем 4000 тона годишно производство на Smarties, но капацитетът е много по-голям. Бонбоните ще се изнасят за 15 задгранични пазара, като техният брой ще расте с времето. Сега Smarties се произвеждат във Великобритания и в Германия, но е възможно производството от Великобритания да бъде прехвърлено в България", коментира за "Капитал" Нина Виткова, директор на фабриката.

Бонбоните Smarties се произвеждат от качествено какао, добито по етични стандарти, с намалено количество захар и изцяло с естествени оцветители от натурални продукти. Осемте цвята на Smarties се постигат със спирулина, шафран, малц, репичка, цвекло и куркума. Това са и първите шоколадови бонбони, които се предлагат в изцяло хартиена и 100% рециклируема опаковка, уточниха от българската компания.

Над 22 млн. инвестиции за 2021 г.

Планираните за тази година инвестиции на "Нестле България" надхвърлят 22 млн. лв. Над 89% от тях са предвидени за разширяване и модернизиране на фабриката за шоколадови продукти и бисквити в София. Допълнителни 18 млн. лв. са предназначени за реклама на фирмените брандове, а 800 хил. лв. са непланираните "ковид инвестиции" - за работа в безопасна среда.

В България "Нестле" работи от 1994 г. В софийската фабрика се произвеждат 791 продукта. От 2007 г. тя е избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк - Великобритания). През 2020 г. тук са произведени 16 368 тона шоколадови изделия, 90% от които се продават зад граница в над 35 държави.

Ръст за деветмесечието

За деветмесечието на тази година "Нестле България" отчита 7.4% органичен ръст. Той идва най-вече от категориите кафета, млечни продукти, детски храни и храни за домашни любимци. "Нестле профешънъл" - дивизията, развиваща бизнеса в канала за незабавна консумация и ХоРеКа, също бележи значителен ръст, възстановявайки позиции на нива отпреди пандемията, посочват от компанията.

Според Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България", ръстът за деветмесечието е съотносим с ръста на корпорацията Nestle на глобално ниво.

За последната година - 2020 г., приходите на българското дружество са 266 млн. лв., а служителите - почти 1000.

Все още няма коментари
Нов коментар