🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Козметичната компания Revlon поиска защита от фалит

Проблемите с веригата на доставка е една от основните причини за решението на почти 100-годишната фирма

Сривът на финансите на Revlon следва спада в сектора за красота по време на пандемията
Сривът на финансите на Revlon следва спада в сектора за красота по време на пандемията
Сривът на финансите на Revlon следва спада в сектора за красота по време на пандемията    ©  Reuters
Сривът на финансите на Revlon следва спада в сектора за красота по време на пандемията    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Американската козметична група Revlon подаде молба за защита от фалит, като това се дължи основно на проблемите с веригата на доставки и неуспешната конкуренция с брандове, които се рекламират от знаменитости и имат активно присъствие в социалните мрежи.

90-годишната компания, която е мажоритарна собственост на милиардера Рон Перелман, поиска защита от фалит по глава 11 от закона, която позволява на компанията да продължи да работи въпреки фалита, докато изработва план за удовлетворяване на кредиторите си.

Revlon, която притежава няколко големи марки, включително Elizabeth Arden, Almay и Cutex, заедно с ароматите на Кристина Агилера и Бритни Спиърс, е изправена пред опасността акциите й да бъдат свалени за търговия от Нюйоркската фондова борса след подаването на молбата за обявяване несъстоятелността.

Ефектът на пандемията

Сривът на финансите на Revlon следва спада в сектора за красота по времена пандемията и последвалия недостиг на съставки и рязко покачване на разходите заради проблеми във веригата за доставки. Продажбите продължават да изостават от нивата преди пандемията.

Компанията също така е изправена пред дългосрочен натиск от новопопулярни марки като Fenty Beauty и Kylie Cosmetics, зад които стоят звезди като Риана и Кайли Дженър. Други традиционни брандове за красота са изправени пред този нов проблем - трябва да се конкурират с онлайн стартиращи брандове като Glossier, които вкарват огромни ресурси в реклама и работа с известни личности.

"Revlon постепенно губи своя пазарен дял в САЩ от 2018 г., но пандемията нанесе допълнителен удар на фирмата на фона на съществуващите финансови предизвикателства", казва Лиа Неофиту, старши анализатор на потребителски продукти в GlobalData. "Освен това компанията се сблъска с конкуренция от следващи тенденциите марки, които се рекламират в TikTok, който е ключов източник на вдъхновение за покупки за красота и поддържане и привлича по-млада потребителска база", обяснява експертът.

Компанията, която започва дейността си през 30-те години на миналия век, очаква да получи 575 млн. долара финансиране от кредиторите си, за да поддържа ежедневните операции, се казва в съобщение на Revlon.

Главният изпълнителен директор на компанията Дебра Перелман заяви, че "потребителското търсене на продуктите остава силно. Хората обичат нашите марки и ние продължаваме да имаме здравословна пазарна позиция. Тя обвини "предизвикателната капиталова структура" на компанията, която ограничава способността ѝ да се ориентира в макроикономическите въпроси, за да отговори на промените в търсенето.

Revlon избегна на косъм фалит преди едва една година след неразбирателства относно структурирането на дълговете на групата между собствениците и известния инвеститор Карл Айкън.

Все още няма коментари
Нов коментар