IKEA отчита продажби в България за над 153 млн. лв. за година

Компанията ще отвори център за планиране и поръчки и във Велико Търново през 2023 г.

Никос Ифантидис - управител на българското поделение на веригата IKEA
Никос Ифантидис - управител на българското поделение на веригата IKEA
Никос Ифантидис - управител на българското поделение на веригата IKEA    ©  ИКЕА България
Никос Ифантидис - управител на българското поделение на веригата IKEA    ©  ИКЕА България
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Приходите на IKEA (ИКЕА) в България, както и посетителите в обектите на веригата са нараснали през последните 12 месеца, отчете компанията, която прави своите отчети и анализи за периода от септември 2022 до август на текущата година.

22 процента ръст

Продажбите за каталожната 2023 надхвърлят 153.3 млн. лв., което е ръст с 22% спрямо каталожната 2022 и 27% спрямо 2021, съобщи за "Капитал" управителят на българския офис на веригата Никос Ифантидис.

Расте и броят на посетителите за този период, които достигат 3.8 млн. във всички канали на продажба срещу 3.4 милиона за каталожната 2022.

"Въпреки прогнозите за изминалата година, че приходите от онлайн търговия ще се свият и ще се върнат на нивата от 2019 г., при нас делът на онлайн магазина в продажбите са запазва около 20%. Забелязваме и тенденция за завръщане на посетителите към пазаруване във физическите магазини", коментира за "Капитал" Никос Ифантидис.

Веригата отчита ръст и на доволните посетители. "Чрез платформата PulseCX ние събираме и обработваме отзиви на клиенти от всички точки на контакт с тях - физически обекти, онлайн магазин, контактен център и сектор "Обслужване на клиенти". Използваме тези данни, за да подобряваме нашето обслужване, но и да съпоставяме резултатите с другите страни и обекти на компанията. Индексът на удовлетвореност в магазините в България отбеляза ръст с 8 пункта спрямо миналата година и достигна 76% през последните месеци. Основните фактори за това са въвеждането на касите на самообслужване, което допринася за бързината на обслужване, нашите сътрудници в магазините и значително по-кратките срокове за доставка", коментира за "Капитал" Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България.

По данни на компанията делът на IKEA в България в пазара за обзавеждане на дома е стабилен и се запазва в рамките на 10% в стойност.

Инвестиции

IKEA е в България от септември 2011 г. и вече има два магазина в София, един във Варна, както и два центъра за поръчки - в Бургас и Пловдив, а от 2015 г. продава и онлайн.

До края на 2023 г. IKEA възнамерява да открие център за планиране и поръчки във Велико Търново. Това ще е шестият търговски обект на шведската мебелна верига в страната. Новият център ще бъде разположен в мол "Велико Търново" на 1800 кв.м площ и ще предлага различни решения и идеи за обзавеждане, продукти за дома, както и шведски храни, които могат да бъдат закупени веднага. Освен това потребителите ще имат възможност за поръчка на продукти от целия асортимент на компанията.

"Реконструкцията на помещението върви по план и обектът ще отвори тази есен. Интересното в новия формат е, че ще имаме и място за fika - така се нарича шведската традиция за кратка почивка за общуване на чаша кафе или чай", уточни за "Капитал" Йоана Цонева.

Сред най-новите инвестиции на компанията са мобилното приложение 2-в-1 за пазаруване онлайн и в магазина; увеличеният брой каси на самообслужване; въвеждането на технология Chat GPT - чатбот разработка, в сътрудничество с Microsoft. Компанията инвестира и в доставки само с електрически автомобили в столицата.

"По отношение на физическите обекти нашите планове са насочени както към развиване на настоящите обекти чрез разрастването им и включване на допълнителни услуги, така и чрез проучване на възможности за гъвкаво позициониране и в по-малките населени места. Например във Велико Търново и Стара Загора тестваме нова услуга с доставка до мобилен хъб в града без оскъпяване за клиентите, за която получаваме отлична обратна връзка", казва Никос Ифантидис.

Българското дружество "Хаус маркет" е част от гръцката група "Фурлис", която днес управлява общо 20 магазина на IKEA (в Гърция, България и Кипър) с различни размери и формати. "Освен предстоящото откриване във Велико Търново още 3 нови магазина на ИКЕА в Гърция са в процес на проектиране или изграждане и целта е да ги отворим в следващите между една и три години", обобщава Никос Ифантидис.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    hasmokar avatar :-|
    hasmokar

    Компания кредитор на Хитлер.

    Нередност?
Нов коментар