IKEA откри магазин във Велико Търново и вече има шест обекта в страната

Веригата развива модела си за магазини в самите градовете, а не извън тях

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

IKEA (ИКЕА) откри магазин в мол "Велико Търново". Поредната инвестиция, чийто размер компанията не уточнява, разчупва познатия досега формат огромни магазини IKEA далеч от града, като подобен обект има и в Mall of Sofia.

Магазинът е с 1800 кв.м площ и в него се предлагат над 1000 артикулa, които могат да бъдат закупени на място - аксесоари за готвене и сервиране, декорация, продукти за бебето и детето, за организиране на дома, текстил и други. Потребителите имат достъп и до пълната гама от мебели и аксесоари, налични онлайн на сайта на IKEA, които могат да бъдат поръчани с различни опции за доставка до дома или безплатно на място в обекта в мола.

Развитието досега

Първият магазин на ІКЕА в страната бе открит през септември 2011 в столицата. През 2015 веригата започна онлайн продажби и отвори първия си център за поръчки във Варна. Година по-късно заработи втори център за поръчки - в Бургас, а през 2018 трети - в Пловдив.

През септември 2020 във Варна отвори нов магазин ІКЕА, който замени съществуващия център за поръчки. Варненският обект е разположен на три нива в Delta Planet Mall, а посетителите избират от над 3500 артикула, които са налични за взимане на място.

През юни 2021 веригата разшири центъра си за поръчки в Пловдив, като прибави към вече съществуващите 2100 квадратни метра площ нови 360 кв.м. А през септември oтвори нов магазин в столичния Маll оf Ѕоfіа на бул. "Стамболийски". Той е paзпoлoжeн въpxy 1200 ĸв.м плoщ и в него се предлагат над 1000 артикула - аксесоари за готвене и сервиране, декорация, спално бельо, детски продукти и др., както и шведски храни. В обекта има мострена зала за кухни и гардероби, като се предлага съдействие за проектирането им.

Веригата има и мобилни хъбове в Плевен, Благоевград, Хасково и Стара Загора, чрез които се получават поръчки от онлайн магазина.

22 процента ръст

Продажбите на IKEA в България за каталожната 2023 (от септември 2022 до август на текущата година) надхвърлят 153.3 млн. лв., което е ръст с 22% спрямо каталожната 2022 и 27% спрямо 2021, съобщи за "Капитал" управителят на българския офис на веригата Никос Ифантидис.

Сред най-новите инвестиции на компанията в България са мобилното приложение 2-в-1 за пазаруване онлайн и в магазина; увеличеният брой каси на самообслужване; въвеждането на технология Chat GPT - чатбот разработка, в сътрудничество с Microsoft. Компанията инвестира и в доставки само с електрически автомобили в столицата.

IKEA е основана в Швеция през 1943 г. Компанията влиза на българския пазар през 2011 г. чрез българското дружество на Housemarket S.A, част от Fourlis Group, която по силата на франчайз договор държи правата за търговска дейност под марката IKEA за Гърция Кипър и България и управлява 20 магазина на IKEA с различни размери и формати в трите държави.

Ритейл бизнесът на IKEA се управлява чрез франчайз система с франчайзополучатели, които имат право да предлагат и продават продуктовата гама на шведската верига в рамките на определени географски територии. Inter IKEA Systems B.V. е собственик на концепцията IKEA и световен франчайзодател, а 12 различни групи компании имат право да притежават и управляват канали за продажба на IKEA според франчайз споразуменията.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар