🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"dm България" ще инвестира за година над 11 млн. лв. в още поне десет нови магазина

Германската верига отчита 45% ръст на приходите за финансовата 2022/2023, като продажбите надхвърлят 310 млн. лева

Веригата вече има 110 обекта в страната
Веригата вече има 110 обекта в страната
Веригата вече има 110 обекта в страната    ©  Цветелина Белутова
Веригата вече има 110 обекта в страната    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Филиалите на веригата вече са 110 в 40 града в страната.
  • Средният размер на онлайн сметката е над 3 пъти по-висок в сравнение с този във физическите магазини.

През следващата финансова година, която започва на 1 октомври т.г. до 30 септември 2024, "dm България" ще инвестира над 11.5 млн. лв. в откриването на поне още 10 нови магазина и обновяване на съществуващите, разширяване на онлайн продажбите, енергийна ефективност, обучение на служителите, съобщи за "Капитал" Андрей Петров, председател на борда на управителите. Той уточни, че точният размер на инвестициите ще бъде конкретизиран, но сумата ще е по-голяма от тази за предишната година (11.5 млн. лв.). Ще се разшири и географското присъствие на веригата с навлизането й в Асеновград, Елин Пелин, Равда.

Експанзията продължава

"Бурната ни експанзия продължава. Налице е вълна от разрастващи се площи в ритейл паркове и ние също се опитваме да сърфираме на нея", заяви още Петров по време на годишната пресконференция на компанията.

През последната финансова година (от 1 октомври 2022 до 30 септември 2023 г.) dm отвори 12 нови обекта и така филиалите на веригата вече са 110 в 40 града в страната. За първи път магазини бяха открити в Разлог, Смолян, Поморие, Дупница, а съвсем наскоро - и в Карлово. За този период дружеството отчита и 29% ръст на броя на клиентите (заедно с новооткритите магазини).

Увеличеният брой клиенти, ефективният бизнес модел на dm, ценовата стратегия "Трайно изгодно" и развитието на онлайн магазина водят до 44.6% ръст на приходите за финансовата 2022/2023, които достигат 310.6 млн. лева. "Това е най-успешната година от 2009, когато сме на българския пазар", обобщи Андрей Петров.

Продажби онлайн и различна ценова стратегия

Част от ръста на продажбите се дължи и на интернет магазина, който заработи през септември 2022 г. Днес предложенията са нараснали с близо 30% и онлайн могат да бъдат купени над 11 000 стоки в 86 продуктови категории. "Средният размер на онлайн сметката е над 3 пъти по-висок в сравнение с този във физическите магазини на веригата. Освен това през интернет хората купуват четири пъти повече продукти спрямо посещението във физическите филиали", съобщи Цонка Иванова-Терзиева, управител на "dm България" с ресор "Маркетинг и снабдяване".

Според нея интересът към онлайн покупките е свързан с удобството да се пазарува по всяко време и без ограничения за локацията, специалните онлайн предложения, разширяването на асортимента, както и с това, че и в онлайн магазина се прилага ценовата стратегия "Трайно изгодно".

Веригата постави начало на новата си ценова стратегия в разгара на ковид пандемията през 2020. "Трайно изгодно" замени познатите промоционални акции и гарантира, че цената на даден продукт няма да се променя поне четири месеца след датата, посочена на етикета. "Това, което направихме, беше нечувано", коментира Цонка Иванова-Терзиева.

По-зелени - от солари до опаковки

Два от магазините на dm в страната работят с електричество, добито от фотоволтаици - в Кърджали и в София, на бул. "Ботевградско шосе". Компанията планира изграждане на фотоволтаични инсталации и върху покривите на други свои магазини. Единствената спирачка пред плановете й е фактът, че голяма част от обектите са под наем и решението е в ръцете на собствениците на сградите. В същото време половината физически магазини, както и логистичният й център се захранват от чиста енергия, добита от възобновяеми източници, която компанията купува.

В ход е изпълнението на проект за оптимизиране на дизайна на опаковките на продуктите със собствените марки с цел максимално оползотворяване на палетата и на пространството при транспортиране.

Според плановете на dm групата от 2025 г. поне 30% от пластмасата, използвана за обзавеждане на магазините, трябва да е от рециклиран материал, а до 2040 г. - 100%.

Българското дружество продължава своята кампания "Ще остана опаковка и в следващия си живот", с която приканва клиентите си да връщат опаковки от вече използвани продукти. От началото на инициативата през септември 2021 г. досега в магазините на веригата са събрани над 13 тона пластмасови опаковки, които ще бъдат транспортирани в Германия. Там ще бъдат преработени в качествен рециклат и използвани в производството на опаковките на продуктите от собствените марки на dm.

Друга инициатива за намаляване на пластмасовите отпадъци е разширяването на мрежата от станции за повторно пълнене на биопрепарати на марката Planet Pure. В България вече има четири такива инсталации - в София и Пловдив, уточни Цонка Иванова-Терзиева. По думите й изграждането на такава инсталация изисква сериозни инвестиции, но компанията е преценила, че те са оправдани в стремежа на dm да променя навици и нагласи у клиентите за грижа към околната среда.

В полза на обществото

За четвърта поредна година dm не дава отстъпки по време на Black Friday, а провежда своя кампания, наречена Giving Friday, и дарява 3% от оборота си през този ден. "Събраната сума беше в размер на 22 000 лева, което е с 47% повече в сравнение с предходното издание на инициативата. Те бяха дарени в подкрепа на звено "Майка и бебе" в Габрово, което предоставя временно настаняване до 6 месеца на бременни жени и майки в риск да изоставят децата си, насърчава родителската привързаност и подкрепя младите майки", обясни Евелина Великова, управител с ресори "Човешки ресурси" и "Регион Продажби".

Друга инициатива е подкрепата за фондация "Живот със синдром на Даун", която продължава седем години. Тази година в периода от 1 май до 31 август при всеки купен слънцезащитен продукт с dm марката Sundance десет стотинки, или общо 14 000 лв., бяха дарени на фондацията в подкрепа на различни проекти по адаптирано плуване, физиотерапия, арт терапия и музикотерапия за деца със синдром на Даун от 5 града в България, съобщи Евелина Великова.
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    wlr26637645 avatar :-?
    wlr26637645
    • - 3
    • + 1

    Безбожно скъпа гешефтария сравнено с дрогерия със същото име в Германия. За техните им марки иде реч.
    За гивинг фрайдея или както е там на немски пак са се поскръндзили - в други държави доста повечко заделят.
    На снимката има доста повече индивиди от цитираните в статията, пък и тъжно гледта, защо ли?
    p.s. тургайте бележка "платено"

    Нередност?
Нов коментар