🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Приходите на "dm България" са нараснали с 23% до 215 млн. лв.

През 2023 г. веригата ще открие още поне 10 нови магазина в страната

Управителите на "dm България" (от ляво надясно): Георги Търнев, Евелина Великова, Андрей Петров, Цонка Иванова-Терзиева, Ана Драганова
Управителите на "dm България" (от ляво надясно): Георги Търнев, Евелина Великова, Андрей Петров, Цонка Иванова-Терзиева, Ана Драганова
Управителите на "dm България" (от ляво надясно): Георги Търнев, Евелина Великова, Андрей Петров, Цонка Иванова-Терзиева, Ана Драганова
Управителите на "dm България" (от ляво надясно): Георги Търнев, Евелина Великова, Андрей Петров, Цонка Иванова-Терзиева, Ана Драганова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Германската верига вече има 100 обекта в България.
  • Онлайн най-много се поръчват бебешки храни и пелени, перилни и почистващи препарати, биохрани.

"dm България" отчита 22.8% ръст на приходите от продажби, които достигат 214.8 млн. лева за финансовата 2021/2021 г., приключваща за компанията в края на септември. Днес веригата има 100 магазина в страната и 1005 служители, съобщи на пресконференция Андрей Петров, председател на борда на управителите.

Инвестициите продължават

"През следващата година "dm България" ще открие още поне 10 нови магазина. Те ще са в София, Пловдив, Хасково, Карлово и др. Планираната инвестиция е над 10 млн. лева. Част от средствата са за изграждане на фотоволтаични инсталации", коментира за "Капитал" Андрей Петров.

В последните 12 месеца най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки в страната откри седем нови магазина - не само в градове, в които вече присъства, но и в нови за dm населени места като Троян, Пирдоп, Севлиево и Търговище. Само преди дни компанията отвори своя обект №100, който се намира в "Студентски град" в София.

"За последната финансова година сме инвестирали 8.2 млн. лв. (21.8% ръст) в откриване на нови и обновяване на съществуващи филиали, в развитие на нашия онлайн магазин, както и за обучение на служителите ни", уточни Андрей Петров.

Растящи продажби

Според Андрей Петров причините за възходящите продажби са няколко. На първо място е начинът на работа на компанията, която предлага огромно разнообразие от над 16 000 продукта. Втората причина е ценовата стратегия на dm, наречена "Трайно изгодно", която гарантира, че поне четири месеца след датата, посочена на етикета, цената на продукта няма да се увеличи.

"През август 2020 ние се отказахме от промоционалните акции. Времето показа, че "Трайно изгодно" се утвърждава като ценови модел, който подкрепя рационалното пазаруване, ограничава излишното харчене на пари и презапасяването и дава сигурност и спокойствие във времена на растяща инфлация и променящи се цени", обобщи Андрей Петров.

Вече и онлайн

През септември "dm България" отвори онлайн магазин, а в началото на ноември започна работа и мобилното приложение за пазаруване с близо 8500 стоки в 86 категории. България бе деветата страна в концерна с онлайн продажби, но първа в региона.

"До края на октомври имаме 20 000 регистрирани потребители на онлайн магазина, а средният касов бон е четири пъти по-висок от този във физическите магазини. Най-продавани по интернет са бебешки храни и пелени, перилни и почистващи препарати, биохрани", уточни Цонка Иванова-Терзиева, управител "Маркетинг и снабдяване" на "dm България".

Дружеството използва собствена логистика за събиране и опаковане на клиентските поръчки. Тези дейности се извършват в разпределителния център на компанията в Гара Елин Пелин, от който се обслужват всички магазини на веригата. Компанията предлага възможност поръчките да бъдат получени безплатно и експресно в избран dm магазин или до посочен адрес с куриер, когато цената на доставката е 4.99. Тя е безплатна за стоки над 100 лв.

Все повече "зелени етикети"

През последната финансова година "dm България" разшири обхвата на инициативите си в подкрепа на устойчивото развитие.

В началото на септември 2021 г. веригата призова своите клиенти да върнат празните си пластмасови опаковки от душ-гел, шампоан, балсам, лосион, козметични продукти, почистващи и перилни препарати. "В рамките на тази кампания, наречена "Ще остана опаковка и в следващия си живот", бяха събрани близо 8 тона пластмасови опаковки, които ще бъдат транспортирани в Германия. Там ще бъдат преработени в качествен рециклат и отново ще влязат в употреба в козметичната индустрия, обобщи Евелина Великова, управител на "dm България" с ресори "Обучение и развитие" и "Продажби".

Компанията инсталира първата си станция в България за повторно пълнене на биопрепарати за съдове и за пране с марката Planet Pure, която се намира в магазина в Paradise Center в София. Препаратите се пълнят в специални опаковки от литър или литър и половина, които се купуват еднократно.

На българския пазар е и най-новата dm Upcycling марка - No Planet B, в която продуктите са от материали, които биха били изхвърлени. Например маслото от кафе се добива от утайка от заведенията, а плодовите аромати са от спасени от изхвърляне плодове. Към момента серията No Planet B е от 12 продукта за грижа за тялото и косата, като всички опаковки са от рециклиран и рециклируем материал.

"dm България" използва 100% енергия от възобновяеми източници за работата на половината от своите магазини, както и на логистичния център, уточниха от компанията.

Германската верига

dm drogerie markt принадлежи към най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият магазин е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия - през 1976 г. в град Линц. Централата на групата се намира в Залцбург, Австрия.

Днес dm е представена 14 страни в Европа. Корпорацията разполага с 3945 магазина и отчита 13.581 млрд. евро оборот за финансовата 2021/2022 г., което е 10.7% ръст. dm е в България от 29 януари 2009 г., когато отвори първия си магазин за дрогерийни стоки във Видин.

Все още няма коментари
Нов коментар