🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"dm България" отчита 3.52% ръст на приходите от продажби, които надхвърлят 157 млн. лв.

За последната година компанията е инвестирала 5.4 млн. лева

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"dm България" отчита 3.52% ръст на приходите от продажби, които достигат 157.351 млн. лв. за финансовата 2019/2020 година, която приключва в края на септември. Към края на септември веригата има 87 магазина в 27 града в страната и 789 служители, съобщи на пресконференция Андрей Петров, председател на борда на директорите.

Инвестиции

За последната финансова година компанията е инвестирала 5.4 млн. лв. - основно в разкриване на седем нови търговски обекта. В резултат на това продуктовата й площ е нараснала с близо един километър, а търговската - с 2663 квадратни метра, обобщи Андрей Петров. Той направи уговорка, че инвестициите през следващата година ще зависят от развитието на пандемията от коронавирус, но прогнозите са новоокритите магазини да бъдат поне седем.

Ценова стратегия

В края на август "dm България" промени ценовата си стратегия, като се отказа от традиционния метод на краткотрайни промоции и въведе "политика на дълготрайни цени". Концепцията е разработена в средата на 90-те години в Германия, прилага се в девет държави от групата и гарантира запазване на цените за минимум четири месеца.

"За потребителите ценовата гаранция означава край на изтощителното преследване на акции, край на презапасяването със стоки, които не се необходими в момента, но са на промоция, както и по-добро планиране на бюджета", обобщи Цонка Иванова - Терзиева, управител. По думите й новата ценова политика се посреща много добре от клиентите, които се увеличават, но е нужно време, за да бъде разбрана добре.

Търсене и продажби

В края на май компанията започна и онлайн продажби съвместно с foodpanda. В момента веригата доставя в 17 града, а броят на фирмените артикули, които могат да бъдат поръчани по интернет, вече надхвърля 2000, обобщи Евелина Великова, управител.

От пет години "dm България" прави класация на Топ 10 най-купувани продукти и тя неизменно се води от спиралата за мигли. Тази година отново няма промяна в лидерското място, но заради пандемията в таблицата влизат по-различни продуктови групи като например гелове и кърпички за дезинфекция, тоалетна хартия, течен перилен препарат. За първи път в Топ 10 влизат и храни - адаптирано мляко и кокосово масло, съобщи Цонка Иванова - Терзиева.

Концернът dm присъства в 13 държави с 3765 магазина. Групата приключва финансовата си година до септември 2020 с 2.9% ръст на продажбите, които достигат 11.519 млрд. евро. От тях 8.5 млрд. евро се дължат на "dm Германия". Заетите в концерна са 62 606.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар