🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от тази седмица

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

//онлайн пазаруване

Маркетинг по телефона



Мобилните устройства отдавна не служат само за разговори и чат - те са и предпочитан начин за онлайн покупки. Още повече че масата потребители прочитат съобщенията си веднага, а известията за нови оферти са примамливи и ги подтикват да направят поръчка. Бързата реакция е предимство и за бизнеса и създава пазарна ниша за стартъпи като Via да разработват ефективни маркетинг стратегии за онлайн търговци чрез функциите на смартфоните. С помощта на известия и SMS съобщения компанията помага за по-ефективна комуникация между бизнес и потребители, като им показва нови оферти, кодове за отстъпка или ги приканва да върнат стоките си. Via, която стартира оперативно преди година, вече има над 190 корпоративни клиента и 54 служители, а наскоро обяви, че е получила 15 млн. долара финансиране от серия А. Маркетинг стратегиите на компанията не само улесняват магазините в привличането на нови клиенти, но и улесняват и подобряват пазаруването на потребителите онлайн.
//съдържание

Направи ми подкаст



Подкастите са добър помощник за ангажиране на аудиторията, но и за изграждане на лоялност към една компания, ако са добре направени. На помощ в създаване на оригинално и креативно съдържание идва стартъпът WaitWhat, който определя себе си като "компания за медийни изобретения", но всъщност "произвежда" подкасти. Платформата e дело на двама съоснователи на конференциите TED, които се опитват да пречупят стереотипа на подкастите като зараждащ се бизнес модел и да излязат от клишираното разбиране за разговор пред микрофона. За целта те представят информацията увлекателно, като в същото време се фокусират върху важни и смислени теми от бизнеса и ежедневието. WaitWhat набра свеж капитал от 12 млн. долара, който ще инвестира в производството на епизоди от аудиоформати, които са се доказали като успешни, както и в създаването на нови такива. Част от най-успешните й подкасти, сред които "Masters of Scale" на основателя на социалната мрежа LinkedIn, вече имат милиони сваляния.
//срещи

Zoom за запознанства



Пандемията ограничи излизането по срещи, но не потуши интереса към онлайн запознанствата. Изолирани у дома и разполагащи с цялото време на света, необвързаните (а и не само) намериха утеха в чатове и телефонни разговори. Twine, видеочат платформа, стартира в разгара на извънредната ситуация като "Zoom за запознанства", за да улесни комуникацията между хора, на които им липсват социалните контакти, така че да завържат нови приятелства и да общуват онлайн. Първоначалната й версия е неуспешна, защото потребителите отказват да плащат абонамент, а други не се чувстват комфортно пред камера с непознати. От тогава досега концепцията й се трансформира до приложение за онлайн събития, а в резултат тя неотдавна получи финансиране от 3.3 млн. долара. Въпреки положителните признаци за връщане към нормален начин на живот в САЩ, който е основният пазар на Twine, платформата вижда бъдеще в онлайн събитията, тъй като все повече компании въвеждат хибриден модел на работа.
Все още няма коментари
Нов коментар