🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Lego инвестира в метавселената и ще си сътрудничи с Epic Games

Приходите и печалбата на компанията за играчки са нараснали през 2022 г.

Lego успя да спечели от пандемията, която затвори милиони хора по домовете.
Lego успя да спечели от пандемията, която затвори милиони хора по домовете.
Lego успя да спечели от пандемията, която затвори милиони хора по домовете.    ©  Reuters
Lego успя да спечели от пандемията, която затвори милиони хора по домовете.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Датската компания за играчки Lego планира да разнообрази портфолиото си от предложения за развлечения, насочвайки се към метавселената. Компанията се подготвя да представи виртуален свят в партньорство с компанията за създаване на игри Epic Games, за да продължи да увеличава пазарния си дял и да се развива чрез навлизане в нови цифрови пазари.

Lego успя да спечели от пандемията, която затвори милиони хора по домовете. Това се отрази на финансовите й резултати от 2020 насам. През 2021 г. общите постъпления бяха около 7.4 млрд. евро, докато през изминалата година нараснаха до 9.3 млрд. Печалбата на компанията за 2022 г. е 2 млрд. долара, което е увеличение от 4% спрямо предходния отчетен период. Постижението на компанията е още по-впечатляващо, като се има предвид, че през миналата година разходите за енергия, както и тези за нужните за производство материали, скочиха сериозно поради войната в Украйна.

По този начин изглежда логично, че компанията търси нови начинания, в които да инвестира част от натрупаните средства. Последното е сътрудничество със студиото-създател на нашумялата видеоигра Fortnite - Epic Games. Те съвместно ще разработят подходящо за деца място в метавселената, като в официалното обявление се заявява, че "двете компании ще се обединят, за да изградят завладяващо, творчески вдъхновяващо и ангажиращо цифрово изживяване, на което деца от всички възрасти да се наслаждават заедно."

"Ние правим много неща от цифровата страна", каза изпълнителният директор Нилс Кристиансен пред Financial Times. "Тук увеличаваме инвестициите. Ние знаем много добре как да потопим потребителите във вселената на Lego в магазините. Работим много усилено, за да създадем това усещане за навлизане във вселената на марката Lego и дигитално", добави той.

Безопасно за децата

Дигиталното пространство на двете компании ще бъде изградено и поддържано съгласно три основни принципа - защита на правото на децата да играят, като безопасността и благополучието им е приоритет; защита на тяхната поверителност и даването на възможност както на децата, така и на възрастните да контролират дигиталното им преживяване.

Конкретни подробности за това какво ще бъде това "дигитално изживяване" все още няма, но Epic обещава, че то ще бъде подходящо за семейството и ще предостави на децата инструменти, които ще предоставят "възможности за игра в безопасно и позитивно пространство". "Децата се радват да играят в дигитален и физически свят и се движат безпроблемно между двата", каза Кристиансен в изявление до медиите. "Ние вярваме, че има огромен потенциал за тях да развият умения за цял живот, като креативност, сътрудничество и комуникация чрез дигитални преживявания. Но ние носим отговорност да ги направим безопасни, вдъхновяващи и полезни за всички. Точно както сме защитавали правата на децата на безопасна физическа игра от поколения, ние се ангажираме да направим същото и за дигиталната игра. Очакваме с нетърпение да работим с Epic Games, за да оформим това вълнуващо и игриво бъдеще", добавя мениджърът.

Все още няма коментари
Нов коментар