🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Германските автокомпании сигнализират, че проблемите с веригата на доставки отслабват

Продажбите на Mercedes и BMW се увеличават в последните месеци на миналата година

Увеличението в продажбите се дължи на по-малките проблеми със снабдяване с нужните материали, но чакането за автомобили ще продължи и през 2023 г.
Увеличението в продажбите се дължи на по-малките проблеми със снабдяване с нужните материали, но чакането за автомобили ще продължи и през 2023 г.
Увеличението в продажбите се дължи на по-малките проблеми със снабдяване с нужните материали, но чакането за автомобили ще продължи и през 2023 г.    ©  Reuters
Увеличението в продажбите се дължи на по-малките проблеми със снабдяване с нужните материали, но чакането за автомобили ще продължи и през 2023 г.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Производителите на автомобили по света все още не могат напълно да се справят с липсата на части, която беше предизвикана след пандемията. Най-сериозно се усеща недостигът на полупроводници, който остави много от различите марки с големи автопаркове от незавършени превозни средства, които не могат да бъдат доставени на клиентите.

Както BMW, така и Mercedes съобщиха, че доставките на автомобили за цялата минала година са се понижили съответно с 4.8% и 1% поради затрудненията във веригата за доставки. Освен това локдауните в Китай заради борбата с COVID-19 ги лишиха от един от най-големите им пазари, а войната в Украйна допълнително затруднява положението.

Но натискът върху доставките намаля през последното тримесечие на годината, като BMW отчете 10.6% скок в продажбите, което се равнява на 651 хил. доставени коли. При Mercedes ситуацията е подобна - компанията е изпълнила 540 хил. поръчки, което е със 17% повече спрямо същия период на 2021 г.

Говорители на двата производителя заявиха пред Financial Times, че според тях по-голямата част от проблемите с веригата на доставки са вече в миналото и натискът върху производството би трябвало да намалява през тази година. BMW заяви, че основните ефекти от проблемните точки във веригата за доставки и продължителните блокирания са се усетили през първите шест месеца на годината.

Шефът на Mercedes Ола Келениус заявява пред изданието, че списъкът с проблеми във веригата за доставки на автомобили намалява. Той добавя, че дългото време за чакане за автомобили ще продължи и през 2023 г. "Достатъчно е един-единствен чип, който е жизненоважен [. . .], да липсва и тогава не може да завършите колата, дори ако имате всичко останало", обяснява той.

Добро представяне и при EV

И двете компании отбелязаха силен ръст в продажбите на електрически превозни средства. Mercedes, който миналата седмица обяви план за изграждане на 10 хил. станции за зареждане в Европа, каза, че доставките на електромобили са нараснали със 124% до малко над 117 хил. миналата година в сравнение с предходната.

BMW по подобен начин отчете силен ръст в продажбите на електромобили, като доставките на изцяло електрически автомобили миналата година са се удвоили до над 215 хил. броя. Анализатори от Bank of America отбелязват, че продажбите на електромобили, включително хибриди, са достигнали исторически връх миналия ноември с 1.1 млн. продадени бройки. Те отдадоха това до голяма степен на предстоящото постепенно премахване на потребителските субсидии в Германия, което насърчава купуването на електрически превозни средства.

Все още няма коментари
Нов коментар