Криптоиндустрията излива десетки милиони за лобизъм
Само до края на октомври 2023 г. са дадени над 20 млн. долара
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
През последните години има значителна промяна в подхода на криптоиндустрията в САЩ - и тя е свързана с активно и все по-видимо влияние в политическия живот чрез лобиране. През 2023 г., още преди края на годината, индустрията вече е похарчила над 20 млн. долара за лобиране, почти достигайки миналогодишния рекорд от 22.2 млн. долара, според доклад на CoinGecko, публикуван на 14 ноември.
Обикновено лобизмът е чрез финансиране на политически кампании, определени каузи и мисии. Това са официалните суми, но остават спекулациите за всичко, което се случва зад завесите и нерегламентирано.
2/ During this period, #crypto-related lobbying spend was lowest in 2019 and 2020, at $2.99 million and $2.54 million respectively.Crypto's lobbying expenditure was equivalent to just 2.9% of the Wall Street lobby in 2019, and 2.3% in 2020.
- CoinGecko (@coingecko) November 15, 2023
От 2019 до 2020 г. криптокомпаниите в САЩ са харчили между 2.5 и 3 млн. долара за лобиране, което е значително по-малко в сравнение с финансовите гиганти от Уолстрийт. Въпреки това тенденцията на растеж е ясна - от скромна основа криптосекторът бързо увеличава своите инвестиции в лобиране, достигайки значителни суми през последните две години. Това включва и скандалните разкрития от процеса на фалиралата борса FTX, от който стана ясно, че бившият й изпълнителен директор Сам Банкман-Фрийд e дарил близо 37 млн. долара на демократите, но подобна сума "на тъмно" е отишла и към републиканците. С влизането му в затвора секторът загуби един от най-големите лобисти. По негово време имаше и спекулации, че една от целите му е била чрез регулации да се задушават конкуренти.
Броят на компаниите, участващи в процеса на лобиране, е останал стабилен в сравнение с миналата година, с малко увеличение спрямо предходните години. Това показва, че криптосекторът вижда значителна стойност в политическото лобиране като средство за формиране на благоприятна регулаторна среда въпреки напрежението, което се поражда заради мерките на SEC срещу криптоиндустрията и съдебните битки, които комисията загуби през 2023.
Сред лидерите по харчове за лобиране са компании като Coinbase, Blockchain Association и Ripple. Това дава представа за важността, която секторът отдава на политическото си присъствие. Тези данни не само илюстрират нарастващото влияние на криптосектора в политическите среди на САЩ, но и подчертава важността на тази индустрия в контекста на развитието на финансовите и регулаторните рамки.
Криптоиндустрията и нейното лоби предлагат перспектива за взаимодействието между новите технологии, икономиката и политиката, а примери като тези с Binance, FTX, Ripple и Genesis от тази година показват как този сектор "променя правилата на играта" на фона на очаквания бичи пазар.
4 коментара
Криптовалутите са си пирамиди. Балъци трябват, да наливат кинти там 😊
Нашите паляци Нексо къде са?
Нали амбасадата им спаси гъза като ги нагъна бандата на Тиквата
А, нещо представяне и на другите индустрии дали не може да видим, защото без да сравним с нещо някой може да се окаже сериозно подведен и да си създаде грешно впечатление.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.