НА ЖИВО от 09:00 ч.:
Среща на бизнеса от Черноморието

Награда за 100 трилиона долара

Битката за парите на свръхбогатите по света е в разгара си. Но два финансови гиганта, изглежда, ще смачкат конкуренцията

"Помислете за Louis Vuitton или Gucci. Те имат основно същите клиенти (каквито и мениджърите на богатство) и се увеличиха от 40 милиона (клиенти) преди 40 години до 400 милиона сега", отбелязва Маркус Хабел от Bain.
"Помислете за Louis Vuitton или Gucci. Те имат основно същите клиенти (каквито и мениджърите на богатство) и се увеличиха от 40 милиона (клиенти) преди 40 години до 400 милиона сега", отбелязва Маркус Хабел от Bain.
"Помислете за Louis Vuitton или Gucci. Те имат основно същите клиенти (каквито и мениджърите на богатство) и се увеличиха от 40 милиона (клиенти) преди 40 години до 400 милиона сега", отбелязва Маркус Хабел от Bain.    ©  Shutterstock
"Помислете за Louis Vuitton или Gucci. Те имат основно същите клиенти (каквито и мениджърите на богатство) и се увеличиха от 40 милиона (клиенти) преди 40 години до 400 милиона сега", отбелязва Маркус Хабел от Bain.    ©  Shutterstock
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Свръхбогатите наемат всякакви хора, за да улеснят живота си. Озеленители поддържат градините, чистачи подреждат домовете, бавачки отглеждат децата. И все пак - може би никоя роля не е толкова важна, колкото тази на мениджъра на богатството, който е нает да защитава капитала им.

Тези съветници са пръснати из целия свят в градове като Женева и Ню Йорк и са наети като доверени лица, които действат в интерес на своите клиенти. Като такива те биват посветени в интимния живот на богатите и известните, които трябва да разкрият тайните си, за да могат да бъдат предложени съвети за, да речем, наследството на дете, родено от извънбрачна връзка. Те също така помагат на семействата да разпределят инвестициите си, да съхраняват пари в сейфове, да минимизират данъчните сметки, да създават пенсионни планове, да организират предаването на огромното си богатство и да изпълняват необичайни желания. Мениджър, базиран в Сингапур, си спомня, че му е било казано да инвестира "двуцифрен" процент от семейното богатство в "чистокръвни коне", отглеждани специално за състезания - термин, който той набързо търси след срещата.

В продължение на десетилетия управлението на богатството e нишова услуга, на която се гледаше с пренебрежение от другата част на финансите. Но днес е може би най-атрактивният бизнес в бранша. Изискванията за капитал и ликвидност, наложени след световната финансова криза от 2007-2009 г., направиха трудно и скъпо управлението на тежки за счетоводния баланс бизнеси като кредитирането или трейдинга. За сравнение, раздаването на съвети за богатство не изисква почти никакъв капитал. Маржовете за фирмите, които постигат мащаб, обикновено са около 25%. Клиентите са лоялни, което означава, че приходите са предвидими. Конкуренцията понижи печалбите в други преди това доходоносни бизнеси за управление на активи като взаимните фондове. И докато пуловете от активи, управлявани от BlackRock и Vanguard, гигантите на индексни и борсово търгувани фондове, са огромни, те прибират части от пенито от всеки инвестиран долар. Стандартната такса за мениджър на богатство е 1% от активите на клиента годишно.

Все още няма коментари
Нов коментар