Подкаст: Има ли свобода в социалните мрежи
Новият собственик на Twitter Илън Мъск има за цел да върне свободата на словото в платформата
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Две седмици след като най-богатият човек в света Илън Мъск придоби Twitter с цел свободата на словото да възтържествува в социалната мрежа, се повдига въпросът възможно ли е изобщо това и искат ли го хората.
По пътя към превръщането на Twitter в т.нар. суперплатформа Мъск уволни мениджърския състав на компанията и половината от общо 7000 служители. Сред бързите промени беше и въвеждането на абонамент от 8 долара на месец за притежаването на синя отметка за автентичност на профила. Всичко това създаде полемика сред потребителите за това какво е бъдещето на социалната мрежа и искат ли да бъдат част от него.
Но извън актуалните новини социалните мрежи пораждат въпроси още от самото си създаване - възможен ли е например цивилизован дебат сред милиарди потребители? Или правила, с които всички да са съгласни?
В тазседмичния подкаст журналистите Сирма Пенкова и Йоан Запрянов говорят повече за потребителския аспект на социалните мрежи, отколкото за бизнеса зад тях. В него ще чуете още:
- Защо успехът на платформи като Facebook, Instagram и Twitter да привлекат милиарди потребители се превърна и в техен провал?
- Възможна ли е модерация на съдържанието?
- Кой има полза от поляризирането на аудиторията?
Повече за промените в Twitter, какво се върти в главата на Илън Мъск и недоволството на потребителите може да прочетете в темата на "Капитал".
"Гласът на Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.
Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.
Обратна връзка за "Гласът на Капитал" можете да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.
2 коментара
Няма да се уморя да повтарям, че проблемът с модерирането на съдържанието на български във Facebook не е в самата компания, а във фирмата към която е outsource-вана тази дейност, в случая това е Telus International. Знам какви Ганьовци са наети да извършват тази дейност в Есен и Дъблин (където се модерира съдържанието на български). Проблемът е че тези цървули "колят и бесят" по свое собствено усмотрение в най-популярната социална мрежа, без никакъв контрол или интерес към качеството на тяхната работа от страна на Meta. Затова кремълската пропаганда процъвтява на български във Facebook, докато в много държави в западна Европа мониторинга на съдържанието е много по-стриктно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.