Изоставане: цената на пандемията, която плащат учениците

Как онлайн обучението увеличава неравенствата между децата и какви дългосрочни ефекти ще има върху образованието

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Затварянето на училищата уж e най-крайната и нежелана от правителствата мярка, но се наложи твърде често за последната година. А българските ученици от 5-и до 12-и клас платиха най-високата цена.

Какви са дългосрочните ефекти върху образованието и децата в училище вследствие на пандемията - това е темата на новия епизод на седмичния подкаст "Гласът на Капитал". Образователният репортер Деян Димитров разказва как изваждането на учениците от нормалната учебна среда и затварянето им пред екрани действа като увеличителна лупа за дефектите в българската образователна система. Увеличава неравенствата между учениците и резултатите са демотивирани ученици, стресирани родители, които жонглират между работата и надзираването на учебния процес, и изнервени учители, които се чудят как да ангажират децата да учат по този начин.

В епизода ще чуете още защо виртуалните класни стаи и дефицитите, които в момента се трупат в ученето, ще имат неминуеми проявления и в бъдещето на децата, и в икономиката.

"Гласът на Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.

Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на "Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.

Обратна връзка за "Гласът на "Капитал" можете да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.

Все още няма коментари
Нов коментар