Подкаст: Държавата с най-бавните граници в ЕС
Едновременният ръст на товарния, туристическия и транзитния трафик препълни граничните пунктове. Без влизане в Шенген и нова инфраструктура проблемът е нерешим
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"На българска граница камионите чакат най-дълго в цяла Европа." Това казват в интервю за "Капитал" от спедиторската "Гопет транс". Репликата обобщава положението, до което се докара България, след като не се подготви адекватно за натоварването, увеличило се драстично през последните години. А то е лесно видимо, ако се гледат статистиките.
В този епизод на "Гласът на Капитал" разказваме темата на броя от тази седмица: обясняваме защо се стигна до тук, какво показват данните, какви са препятствията, както и решенията, които, уви, могат да се случат трудно и бавно. С журналиста Антон Чепилски отидохме на място, за да се запознаем с двете най-проблемни тапи: на двата моста на Дунав при Русе и Видин, и да разберем какво се случва по българско-румънската граница, която е една от най-натоварените.
В епизода ще чуете още:
- Причините основните гранични пунктове в държавата да са все така задръстени
- Как това пречи на всички нас - пътуващи, работещи, на бизнеса, както и на фирмите превозвачи?
- Какви са решенията в националните стратегии и според бизнеса?
- За идеята на община Русе да изгражда буферен паркинг и защо процедурата буди подозрения за аналогия с Капитан Андреево?
- Какво влияние оказват ковид пандемията, кризата с веригите за доставки и войната в Украйна
- Кои са най-бързите решения и първите стъпки?
Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.
Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на "Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.
Обратна връзка за "Гласът на "Капитал" може да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.
1 коментар
Че положението по границите (говоря за западната граница, от която имам лични наблюдения) е отчайващо, това е напълно вярно. Живял съм почти 8 години в Сърбия и съм пътувал поне веднъж месечно. Използва се инфраструктура, която е отпреди 30-40 години миниум и изобщо не е в състояние да поеме тези залпови товари - начало и край на летни отпуски и новогодишния период.
Да се говори, че сме най-бавните е леееко пресилено. Чакал съм 5,5 часа с лек автомобил на Унгарско-Сръбската граница, и над 4 часа на Македонско-Гръцката така че да не драматизираме.
Трябва да се изгради информационна система, която да информира пътуващите за действителнито забавяне на ГКПП-тата и тогава те ще могат да си избират сами заобиколни малшрути, за да си улеснят пътуването.
Е, трябва да се направят и още доста други неща но това все пак е коментар, не доклад по въпроса :-)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.