Подкаст: Смисълът от политическото говорене в предизборните кампании

Разговаряме с Радослав Бимбалов, комуникационен специалист и съосновател на агенцията The Smarts

"В кампаниите си повечето партии говориха основно на верните си избиратели", казва Радослав Бимбалов, съосновател на агенцията The Smarts
"В кампаниите си повечето партии говориха основно на верните си избиратели", казва Радослав Бимбалов, съосновател на агенцията The Smarts
"В кампаниите си повечето партии говориха основно на верните си избиратели", казва Радослав Бимбалов, съосновател на агенцията The Smarts    ©  Цветелина Белутова
"В кампаниите си повечето партии говориха основно на верните си избиратели", казва Радослав Бимбалов, съосновател на агенцията The Smarts    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Гласът на Капитал

Още подкасти Гласът на Капитал

„Гласът на Капитал“ е седмичен подкаст, в който журналистите разказват най-важната история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ.

  • SoundCloud на Гласът на Капитал
  • Spotify на Гласът на Капитал
  • iTunes на Гласът на Капитал
  • Storytel Podcasts на Гласът на Капитал
  • YouTube на Гласът на Капитал
  • RSS Feed на Гласът на Капитал

Политическите партии разполагаха с един месец преди изборите, за да убедят българите да гласуват за тях. В този период те използваха всички възможни комуникационни канали и похарчиха общо 2.4 млн. лв. за реклама в медиите или повече от два пъти по-малко в сравнение с изборите през октомври 2022 г., според мониторинга на Института за развитие на публичната среда от страницата "Отворен парламент". Въпреки разликата в инвестираните средства резултатите от гласуването не бяха много по-различни.

В рамките на кампаниите си пък нито една партия не успя да се отличи в морето от еднотипни билбордове и лишени от смисъл и стойност дебати в медиите. Липсата на смелост и творчество в кампаниите доведе и до най-високото ниво на протестен вот с действителни гласове на парламентарни избори от създаването на полето "Не подкрепям никого" в бюлетините - общо 108 842 души, които в неделния ден са отишли до избирателните секции, но не са дали гласа си за никого. Ако беше вот за политическа сила, той щеше да ѝ отреди шесто място с група от 11 депутати.

От другата страна са близо 60% от българите, които имат право да гласуват, но не са го направили. Въпреки ниската избирателна активност, и при тези избори, липсваше кампания, която да мотивира гласуването.

В този епизод на "Гласът на Капитал" разговаряме със съоснователя на комуникационната агенция The Smarts Радослав Бимбалов за предизборните кампании на партиите, резултатите от тях и имаха ли комуникационна стратегия кандидатите.

Ще чуете още и:

  • Какво могат да постигнат за един месец партиите и към коя аудитория трябва да насочат посланията си?
  • Защо липсват комуникационни специалисти, които да консултират политиците?
  • Каква е ролята на медиите в предизборните кампании?

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    359human avatar :-|
    HUMANOID
    • - 1

    Ако ПП-ДБ обещаят да направят данъчна реформа - ще имат над 180 депутата:

    (1) пари за всяко непълнолетно дете от 30 лв./ден (15 €/ден)=(900 лв./месец),

    (2) такса за лице и фирма с недвижими имоти над 300’000 лв. (над 150’000 €),

    (3) минимален брутен доход/заплата от 80 лв./ден (5 €/час)=(1’800 лв./месец),

    (4) необлагаем брутен доход/заплата до 80 лв./ден (5 €/час)=(1’800 лв./месец),

    (5) прогресивни данъци за доходи/печалби/дивиденти/ренти (ставка до 50 %)

    българските политици или не могат или не искат да разберат - че над 4 милиона избиратели искат - социална икономическа доктрина - данъчна реформа (населението не глупаво и разбира какъв е генезиса за беднотията)...

    Не може да се говори - "няма да пипаме данъците",
    и да се обещава - "нормален европейски живот",
    когато:
    трябва да се обещаят - "конкретни социални данъци"
    за да се постигне - "нормалния европейски живот"...

    Урок за "ПП-ДБ", как се печелят избори в европейска държава, от новият черногорски президент Милатович и Спаич, които обещаха конкретни социални стъпки, а именно:

    1.) - въвеждане на необлагаем минимум за заплата до 700 евро,

    2.) - прогресивна ставка за данък доход на физически лица и данък печалба на предприятия.

    3.) - премахване на вноските на работодателите за задължително здравно осигуряване,

    Новият черногорски президент Милатович и Спаич представиха на обществеността програмата "Европа сега", която предполага пакет от реформаторски закони с цел подобряване на стандарта на гражданите на ЧЕРНА ГОРА и повишаване на минималната заплата от 250 на 450 евро.

    Нередност?
Нов коментар