Подкаст: Маркетинговият и обществен ефект от "Барби"

Разговаряме с Боби Петров от All Channels за манията около филма и дълбочината на сюжета

Боби Петров от All Channels разказва за филма "Барби" пред водещата на подкаста и журналист от "Капитал" Сирма Петкова
Боби Петров от All Channels разказва за филма "Барби" пред водещата на подкаста и журналист от "Капитал" Сирма Петкова
Боби Петров от All Channels разказва за филма "Барби" пред водещата на подкаста и журналист от "Капитал" Сирма Петкова    ©  Надежда Чипева
Боби Петров от All Channels разказва за филма "Барби" пред водещата на подкаста и журналист от "Капитал" Сирма Петкова    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Гласът на Капитал

Още подкасти Гласът на Капитал

„Гласът на Капитал“ е седмичен подкаст, в който журналистите разказват най-важната история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ.

  • SoundCloud на Гласът на Капитал
  • Spotify на Гласът на Капитал
  • iTunes на Гласът на Капитал
  • Storytel Podcasts на Гласът на Капитал
  • YouTube на Гласът на Капитал
  • RSS Feed на Гласът на Капитал

Още от самото начало филмът "Барби" е замислен като брилянтен маркетингов продукт. От откритото разказване на историята зад емблематичната кукла на производителя Mattel, през избора на Грета Гъруиг за режисьор, до засягането на редица обществени теми и въвличането на множество брандове в комуникацията. Дори прецедентът филм на жена режисьор да надхвърли 1 млрд. долара в боксофиса, отива именно на "Барби" и също е резултат, а и продължение, на маркетинг усилията зад продукцията.

В извънредния епизод на подкаста "Гласът на Капитал" си говорим с творческия и стратегически директор на All Channels Боян (Боби) Петров за дългосрочната стратегия на "Барби" и манията, която завладя дори и България. Кампанията започна повече от година преди премиерата на филма, като поетапно към нея се включиха над 100 компании, с които Mattel беше сключил партньорства. Ако в началото популяризирането на филма за тях беше просто изпълнение на договора, впоследствие се превърна в силно маркетингово оръжие и за самите партньори. Неслучайно отвъд партньорствата множество брандове инициираха самостоятелни рекламни активации в опит да попият от славата на "Барби".

Успехът на филма до голяма степен се дължи и на доверието между екипа на продукцията и производителя Mattel, които повдигат откровен разговор за нагласите към куклата. Подобен тип партньорство и резултатът от него могат да послужат за пример в работата между агенции и рекламодатели.

В този епизод обаче не говорим само за маркетинг, а и за ефекта на филма върху обществото. Той показа, че има силата да обединява, а не да разделя, и да отведе разговора за равенството между половете на по-високо ниво.

В подкаста ще чуете още за:

  • Правенето на реалистична, а не идеалистична реклама.
  • Филмите като нов маркетингов инструмент за тези, които могат да си го позволят.
  • Новият образ на жената.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dreamer79 avatar :-|
    атанас
    • + 3

    Този филм стана наистина популярен. Особено интересни са два лагера;
    1. Отричат го заради прекалената пропаганда на тема феминизъм и цялата история с лошия "патриархат" и идеята за тъпчене на мъжете като вид същества без свобода и друго право освен да слугуват на Барби в идеалния Барби свят.
    2. Определят го като брилянтна сатира на крайния феминизъм, в която в опита да се наложи идеята за женско господство дотолкова всичко е о...но, че накрая Кен става герой за публиката и филмът се превръща в тотално осмиване на модерния феминизъм.
    За съжаление това не е грам филм за деца, освен ако човек не иска мозъците им да бъдат промивани.

    Нередност?
  • 3
    qvd50491823 avatar :-|
    Костадин Иванов
    • + 1

    До коментар [#1] от "атанас":

    За мен просто е розова боза. Не може да ми повлияе в никаква посока, който иска, да го гледа...

    Нередност?
Нов коментар