Седмични новини за маркетинг и реклама (25 април)

Соня Момчилова ще е председател на СЕМ още година; Подкаст за бранд стратегията на София; Хазартната реклама във Висшата лига; Мъск срещу финансирането на BBC; Свободни позиции в сектора и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Соня Момчилова ще е председател на медийния съвет още една година

Соня Момчилова ще е председател на Съвета за електронни медии (СЕМ) още една година. Това реши регулаторът на редовното си заседание, пише "Дневник". Кандидатурата й беше издигната от Габриела Наплатанова (назначена през 2022 г. от президента Румен Радев) и подкрепена от нея и от Галя Георгиева - избрана от парламента през 2019 г. Момчилова също се подкрепи и гласува за себе си. "Против" беше Пролет Велкова (избрана от Народното събрание миналата година), а Симона Велева беше "въздържал се".

Повече за коментарите по избора на Момчилова може да прочетете тук

"Евронюз България" съобщи, че се разделя с Георги Харизанов

Георги Харизанов се разделя с българския клон на телевизия "Евронюз", съобщиха от медиата. "Георги Харизанов поема по свой, различен професионален път и вече няма да бъде част от екипа на "Евронюз България". Благодарим му за съвместната работа и му пожелаваме успех в новите предизвикателства", съобщават от телевизията.

Харизанов беше прокурист на телевизия "Европа", на чието място "Евронюз" стъпи в България. От негов пост във Facebook се разбира, че е помолил договорът му да бъде прекратен на 4 април тази година. Същевременно от съобщението на телевизията се разбира, че от декември 2022 г. Иван Иванов заема длъжността изпълнителен директор на телевизията.

Повече по темата може да прочетете тук

Кин Стоянов оглави програма "Христо Ботев"

Кин Стоянов е новият директор на програма "Христо Ботев" на Българското национално радио (БНР). Управителният съвет на БНР е уважил молбата на досегашния директор Митко Новков да бъде освободен от длъжността, пише "Дневник". Той е бил редактор на множество печатни издание и е автор на книги. От 1998 г. до 2000 г. Кин Стоянов е член на Програмния съвет на БНТ, а от 2001 до 2007 г. - на Обществения съвет на БНР. От 2019 г. досега Кин Стоянов е редактор в направление "Социални медии" към дирекция "Дигитални програми" на БНР.

Повече за биографията на Кин Стоянов може да прочетете тук

Три комуникационни дискусии в рамките на BAPRA Bright Awards 2023

Тази година в деня на церемония на конкурса BAPRA Bright Awards, организиран от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА), ще се проведе и специален форум на тема "Печелившата истина: нови възможности". На 11 май през деня ще се състоят три дискусии по ключови комуникационни теми, по които мнение и опит ще споделят международни специалисти в сферата. Темите в рамките на програмата са "Съдържание на истината", "Технологиите vs. истината?" и "Отговорна истина". Сред участниците във форума ще бъдат Инди Селвараджа, главен творчески директор на Ketchum UK, Андрю Джонсън, старши съветник в Rud Pedersen Public Affairs, и Зофия Бугажна-Касдепке, съосновател на SEG Newgate CEE.

Повече за събитието може да видите тук

За едни Висша лига, за други - "Efbet Лига"

Във Великобритания предприеха поредни стъпки към ограничаване на хазартната реклама. Висшата лига реши от 2026 г. на предната страна на тениските на отборите да няма лога на хазартни брандове. Това ще засегне пряко 8 от общо 20 отбора в лигата и ще намали постъпленията им. По информация на The Guardian общата стойност на тези рекламни договори е около 60 млн. паунда на година.

Така ред европейски държави, а вече и футболни отбори показват смелост и желание да намалят хазартната зависимост. В България обаче подобни действия липсват. Нещо повече - отборите до голяма степен съществуват благодарение на бетинг компаниите и умишлено ги търсят за спонсори.

Целия коментар по темата може да прочетете тук

Подкаст: Марк Полард, Sweathead и Адрияна Михайлова, Imp-Act, разговарят за бранд стратегията на София

Маркетинг стратегът Марк Полард и съоснователката на агенцията Imp-Act Адрияна Михайлова разговарят за туристическите реклами и как София може да привлече повече погледи със силата на комуникациите и правилните кампании. Марк Полард ще бъде сред лекторите на тазгодишното издание на технологичната конференция Digitalk, която ще се проведе на 18 май в Sofia Event Center. Той ще присъства на живо на събитието, а на 19 май ще проведе и мастърклас по комуникационни стратегии. Повече информация и билети можете да откриете на сайта на конференцията Digitalk.

Целия подкаст може да чуете тук

Фотогалерия: Какви са били българските реклами в началото на миналия век

Изложба в София представи как са изглеждали рекламите от началото на миналия век. Организаторите й от Държавна агенция "Архиви" казват, че рекламите са живи, весели, предизвикват усмивка, създават настроение. "Дневник" представя подбрани примери от реклами във вестници и списания, излизали някога в София.

"Времеубежище" на Георги Господинов влезе в краткия списък за "Букър"

Романът "Времеубежище" на Георги Господинов е в краткия списък за международната награда "Букър", съобщи председателят на журито Лейла Слимани.

Господинов е първият български автор с номинация за престижната международна литературна награда, пише "Дневник". Той е номиниран заедно с Анджела Родел, която преведе "Времеубежище" на английски език. Победителят ще бъде обявен на 23 май в Лондон. Журито определя "Времеубежище" като "изобретателен роман с неочаквано нахален тон". Романът според тях повдига отново старите въпроси за "опасността на селективната памет, травмите и носталгията, която може да завладее обществото и да се превърне в рак".

Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Google ще използва AI за сложни рекламни кампании

Google планира да въведе генеративен изкуствен интелект (AI) в своя рекламен бизнес през следващите месеци, за да създава "нови" реклами, съобщaва Financial Times. Изданието се позовава на вътрешна презентация, като включването на AI ще се случи в рамките на следващите месеци.

Според презентацията рекламодателите могат да предоставят "креативно" съдържание като изображения, видео и текст, свързани с конкретна кампания. След това AI ще "ремиксира" този материал, за да генерира реклами въз основа на аудиторията, която цели да достигне.

Повече за нововъведенията може да прочетете тук

Какво е Discord - социалното приложение, в което се появиха документи на Пентагона

Изтичането на информацията е последният инцидент през последните години, в който Discord е играла ключова роля. Discord е създадена през 2015 г. от Джейсън Цитрон, играч на видеоигри и компютърен програмист. Студиото за разработване на игри на Цитрон се стремеше да привлече интерес, затова той създава чат приложение, което хората можеха да използват, за да общуват помежду си, докато играят игри.

Платформата беше нишов продукт до пандемията, когато младите хора търсеха начини да общуват с приятелите си и се присъединяваха към онлайн общности. Към края на 2021 г. тя има над 150 млн. активни потребители всеки месец в сравнение с 56 млн. през 2019 г.

Повече за историята на социалната мрежа и изтичането на документи в нея може да прочетете тук

Медиен бизнес

На лъжата краката са скъпи

Малко преди да започне процесът срещу Fox News за това дали е допуснала излъчването на лъжи в ефир в защита на Тръмп, медиата сключи извънсъдебно споразумение за 787.5 млн. долара. Делото беше заведено преди две години от Dominion във връзка с изказвания на представители от екипа на Доналд Тръмп, че машините за преброяване на бюлетините на компанията са били използвани за манипулиране на президентските избори в полза на Джо Байдън.

Споразумението по делото е знаково, защото от Fox News в действителност признават, че съзнателно са позволили да бъдат трибуна за лъжи в полза на Тръмп и не са предприели нищо, за да ги спрат.

Повече за обвинението може да прочетете тук

Мъск срещу финансирането на BBC

Ексцентричният милиардер Илън Мъск влезе в спор с британската медиа BBC. Неговата нова компания Twitter добави към един от основните акаунти на обществената телевизия в социалната мрежа "финансирана от правителството медиа". Това не се хареса на BBC и в изявления корпорацията обяви, че "разговаря с Twitter, за да разреши този проблем възможно най-скоро". BBC акцентира на това, че винаги е била независима и се финансира от британските граждани чрез лицензионната такса.

Повече за позицията на BBC и Мъск може да прочетете тук

Изненадващото интервю на Мъск пред BBC малко след разразилия се спор може да гледате тук

Шведското радио става първата голяма европейска медия, отказала се от Twitter

Шведското радио съобщи, че спира да използва Twitter, като с това става първата голяма медия в Европа заедно с още три от Северна Америка, които се отказаха от социалната мрежа.

Шведското радио каза, че решението е взето, тъй като "Туитър" е изгубил аудиторията си в Швеция и че не обвинява новата политика на собственика на социалната мрежа Илън Мъск, според която повече обществени радио- и телевизионни оператори са определяни като финансирани от правителството, пише "Дневник".

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Онлайн търговията ще продължи да расте, но по-умерено

Очакванията на специалистите са ръстът на електронната търговия през 2023 г. да бъде с 5% по-висок, отколкото преди пандемията, и да се стабилизира през следващите години. Ключов сектор за постигането на този ръст ще бъде търговията, която използва социалните мрежи за достигане до потребители. Общата стойност на този сегмент от пазара през 2022 г. е била 992 млрд. долара, като се очаква повишение до 1.29 трлн. през тази година и 1.69 трлн. през 2024 г. Почти една трета от фирмите очакват да увеличат маркетинг инвестициите си в социалните мрежи, за да стимулират растежа на компанията през следващите няколко години.

Все още няма коментари
Нов коментар