Подкаст: Електромобили от Китай към Европа

Как европейските компании ще отвърнат на конкуренцията и може ли да има експанзия в България

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Гласът на Капитал

Още подкасти Гласът на Капитал

„Гласът на Капитал“ е седмичен подкаст, в който журналистите разказват най-важната история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ.

  • SoundCloud на Гласът на Капитал
  • Spotify на Гласът на Капитал
  • iTunes на Гласът на Капитал
  • Storytel Podcasts на Гласът на Капитал
  • YouTube на Гласът на Капитал
  • RSS Feed на Гласът на Капитал

Още от 2022 г. Китай е най-големият производител на електромобили, като само за последното тримесечие на 2023 г. китайската фирма BYD изпревари Tesla по брой продадени автомобили. Към момента това се случва с голямо съдействие от страна на държавата под формата на субсидии за производителите. Преориентирането на западните компании към автомобили, задвижвани изцяло от батерии, става бавно и към момента изглежда, че изостават в надпреварата.

На този етап китайските електромобили са навсякъде в държавата, като целта е да навлязат ударно и на европейския и американския пазар. Те ще се конкурират с местните компании на база цена и бързина на производство, но вероятно ще срещнат имиджово затруднение при потребители, лоялни към познати европейски брандове. Разрастването на производството на китайски електромобили и желанието за бърза експанзия може да доведат и до отварянето на нови заводи в Европа.

Българските потребители към момента проявяват слаб интерес към електромобилите. През миналата година са продадени малко над 2500 нови коли на ток. От тях едва около 30 са китайски, като най-продаваната е ван (Maxus EV80).

Какво ще се случи с пазара на електрически автомобили и как може България да се възползва от засиленото производство, разговаряме с редакторите в "Капитал" Кирил Кирчев и Константин Николов.

В епизода ще чуете още:

  • Как ще се конкурират китайските и европейските производители на електромобили?
  • Къде е България на картата на производство им?
  • Какво се случва с батериите на колите след края на живота им?

Цялата тема на тазседмичния брой на "Капитал" може да прочетете тук.

Все още няма коментари
Нов коментар