Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ако вкарате името Александър Цветков в Wikipedia, търсачката ще поиска да уточните кого имате предвид. Под това име в свободната енциклопедия фигурират трима души: български шахматист (1914-1990), български политик (р. 1967) и български футболист (р. 1990). Ако се поровите в самите статии, ще откриете, че най-много данни има за футболиста на "Литекс" и капитан на младежкия национален отбор по футбол, а най-скромна е информацията за настоящия министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков. Данните за него се изчерпват точно в три изречения.
Очевидно 43-годишният строителен инженер от Плевен продължава да има проблем с анонимността въпреки почти двете си години престой във властта (преди да стане министър, той беше известно време заместник-кмет на София). И това не е случайно. За времето, в което се ползваше с доверието на Бойко Борисов, Александър Цветков не се отличи и не се запомни с нищо. Личността и дейността му добиха популярност едва в последните месеци, когато в партийните среди на ГЕРБ започнаха да се спрягат имена на министрите, готвени за смяна.
Слуховете за отстраняването на Цветков не се оправдават, засега. За сметка на това нерешените проблеми в ресора му все повече се набиват на очи. Не говорим за зачестилите инциденти с влакове на БДЖ, които излагат на опасност живота и здравето на пътниците. По-големият проблем е огромното изоставане на проектите, заради които държавата ще загуби огромни суми по Оперативна програма "Транспорт".
Голямата активност на министъра в сферата на частния автомобилен транспорт рязко контрастира с плахия "замах", с който Цветков ръководи държавните дружества като Българските държавни железници, "Българки пощи", пристанищната и авиационната инфраструктура. В държавните мастодонти са концентрирани огромна част от проблемите на транспорта. Те могат да бъдат решени дългосрочно единствено с радикални реформи, а не с предпочитаната и добре позната схема - теглене на нови кредити за покриването на стари заеми. Като резултат на фона на либерализиращите се пазари дружествата ще губят все повече от своята конкурентоспособност, а нуждата от дотации от бюджета ще става все повече и повече.
25 коментара
Браво Калина ! Да живеят четвъртъците !
Ето и моето мнение по темата - http://www.misho.eu/?p=176 - Министерство на глупостта и съобщенията.
и аз добавям информация по темата. tml
http://velimar.blogspot.com/2010/09/blog-post_23.h
"Според Закона за железопътните превози локомотивите и вагоните трябва да преминават сертифициране за допускане до жп мрежата на всеки 5 години. От БДЖ смятат, че скъпата процедура (която се извършва единствено от "Национален изследователски институт по транспорта" контролирано от Васил Божков)"
Какво излиза, че Божков си има "Национален изследователски институт по транспорта" и, че Законът за железопътните превози определя този институт като монополист? И това ако не е лобистки закон..
Това ми напомня Алеко Константиновия фейлетон в който Бай Ганьо искаше да се прокара "законче", което изисква всяка публична сграда да се поръсва с гюлово масло. Нищо ново по тия земи от 120 години насам. Жалко, че Алеко го няма, би видял много превъплъщения на героя си. Но в тая страна хора като Алеко не виреят, тук е царството на Ганьовщината..
Този господинчо отдавна ми се наби в полезрението с нищоправенето си. За година и няколко месеца в това министерство единственото с което се "прочу" бяха провалените търгове за ж.п. линията Пловдив - Бургас и отвратителният лобистки скандал в междуградските автобусни превози, който както се изказва и горната статия е комунизъм в чиста форма!
Час по-скоро трябва да бъде натирен, защото има риск 4 години нужни за реформи да се стопят в нищото! Нека останат поне 1 и половина!
Добра статия. Ето малко инфо и за другаря Столарски, реалният министър на транспорта, за неговата всестранна интересна лобистка дейност като експерт в Народното събрание
tml
http://etrud.blogspot.com/2010/09/blog-post_8220.h
Транспортният сектор е тотално затлачен от свръхрегулации още от времето на предишния кабинет. Загледайте се само в панорамните стъкла на камионите и автобусите. Всеки от тях е окичен с някаква задължителна по закон табелка от сорта на "Превоз за собствена сметка", "Редовен курс", "Случаен превоз", "Редовна линия", "Вози хора", "Не вози хора", "Внимание, деца!". Липсват само "Заредено с антифриз", "За гараж Земяне" и "За депо Пенка Михайлова". Нови рестрикции под формата на "централна транспортна схема" и забрана за притежание на собствени камиони над 12 тона прехвърля известни граници на търпимост, след които вече говрим за нахалство и наглост
ПС. Наскоро ми падна шапката, когато видях табелката "Превоз за собствена сметка" по боклукчиските камиони, после на бетоновозите и накрая на бетонпомпите. Понеже съм контактен човек, попитах бетонджията на строежа, кое точно вози за собствена сметка. На помпата хобота може би, или как? Абе, майтап, майтап, отговаря замислен, ама ако забравя да сложа тая табелка, ме спират от ДАИ по 4 пъти на ден и ми искат да покажа лиценз за международен превоз!!!!!!!
Единственото, с което помня Цветков като зам-кмет е несполучливата схема за експериментални нощни автобусни линии в София. Човекът дори не се беше сетил, че те трябва в един момент да се изчакват в центъра. Големият интервал на движение и липсата на връзка между линиите е една от причините за неуспеха на начинанието.
Министър недоразумение без технологичен опит и знания. Пълна смешка. Последните му действия са достатъчно показателни. Ако Бойко иска да смъкне рейтинга няма по-добър човек от този.
Не знам защо не се споменава тук, но и в авиационния сектор дереджето не е розово. Напротив. Сега можем само да чакаме да почнат процедурите срещу БГ.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.