Терзиева: Парите за "Хемус" няма да стигнат
Регионалното министерство ще търси публично-частно партньорство за довършването на магистралата
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Парите за строителството на магистрала "Хемус" няма да стигнат, защото средствата от еврофондовете за следващия период са намалени. Това заяви регионалният министър Десислава Терзиева пред ТВ7. Въпреки че при предишни свои изказвания министър Терзиева многократно е заявявала, че "Хемус" остава приоритет за следващия програмен период и магистралата би могла да бъде завършена до 2018 г., от скорошните й изявления се разбира, че тези планове са трудно изпълними. По думите й регионалното министерство ще търси нови решения за строителството на участъка "от рода на публично-частно партньорство".
Наскоро първите километри от магистралата - между Гара Яна и Околовръстното на София, бяха открити с тежка катастрофа и спор за заеми. Днес пък започва строителството на оставащия четирикилометров участък от отсечката Белокопитово - Шумен. Тя се финансира от бюджета, като до момента в нея са вложени 45 млн. лв. До края на годината са осигурени още 5 млн. лв. Изпълнител е шуменската компания "Автомагистрали Черно море". Така, за да се довърши изцяло "Хемус", остават още 239 км - между Ябланица и село Белокопитово.
Републиканският път трябва да свързва София с Варна и да дублира първокласните пътища в тази посока. За подготвителни работи има одобрено и финансиране по оперативна програма "Транспорт", като в рамките на сегашния програмен период стойността му е 5.2 млн. лв. В тази сума влизат всички дейности по проектиране, подготовка на доклади по ОВОС и археологически проучвания.
59 коментара
Ключовите думи тук са -"от рода на публично-частно партньорство"!!!
Демек без европрограми (прозрачност) , възстановяване на стария коалиционен тертип "Батко и Братко" и публичните средства на тъмно да отидат в частните джобове !
Ужас... значи ще дадат магистралата на свои хора, ще надуят цената в пъти и ще разделят разликата. А на нас ще ни излезе златна.
[quote#1:"SS"]"от рода на публично-частно партньорство"!!! [/quote]
По-близкият пример за подобна схема беше португалската концесия за "Тракия", където на концесионера бяха дадени дори отдавна построените отсечки, с право да събира такса и от тях. За луд късмет не се намери банка, която да финансира полулегални истории. За лош късмет банките не проявиха същото благоразумие спрямо ВЕИ-балона.
Няма как да стигнат за всичко, забелязахме го това. Нали транспортният министър се хвали откакто е встъпил в длъжност, че ЖП-транспортът ще е приоритет и всеки ден добавя по някоя нова ЖП-отсечка сред проектите за еврофинансиране. Нищо, че оттам на денонощие се движат по 3 влака с празни вагони и журналистите записват без да се замислят рекламните послания, как "сред ремонта трафикът ще скочи двойно" (сиреч от 3 на цели 6 влака).
Преди изборите ББ добре ги предупреждаваше, че без ГЕРБ могат да си избият от главата всякакви надежди за "Хемус", но кой да слуша. Сега ще се трепят още 10-15 години по Микре, Боаза, Луковит, Шереметя и други "участътци със завишен брой ПТП", ще псуват, че изостават спрямо Южна България и на изборите пак ще гласуват за червените, да им отпуснат някоя ранна пенсийка или да открият "военно поделение за теоретични занятия" в селото им...
Ами той и Мадридският крадец се обади тези дни - услужливо критикува протестите!
Зер, поогладнял е май - що не го включат и него в магистралната далаверка?!
[quote#4:"cinik"]ще псуват, че изостават спрямо Южна България и на изборите пак ще гласуват за червените, да им отпуснат някоя ранна пенсийка или да открият "военно поделение за теоретични занятия" в селото им...[/quote]
Много добро !
Браво, оправи ми настроението :)
Да, няма да стигнат. Вашите крадат с умопомрачителни темпове и дори 1 лот няма да изпълните, долни измамници...
ОСТАВКА !
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#6] от "bz":
Смях през сълзи е това. През строителния бум 2006-2008 фирмите си накупиха на изплащане чисто нова техника от Западна Европа. 2 години по-късно пазарът се беше сринал, техниката си я прибраха кредиторите и я пратиха обратно по държавите, откъдето е купена, срещу 1/4 от покупната цена, без да имат и няколко месеца работа зад гърба си. Сега на хоризонта се задава втора подобна разсипия - тъкмо набрахме инерция в магистралното строителство и гледаш пред очите ти, как някой подготвя 5 годишна дупка. След 5 години някой друг ще се сети, че проблемът не търпи отлагане, само че не само техника няма да е останала, но и обучените хора ще са през 9 държави в 10-тата.
Не че и след 5 години няма да се намери кой да строи - в пазарната икономика няма "няма". Само че като почваш пак от нулата, цените ще са х 2, а сроковете за изпълнение - може и х 3 пъти нагоре.
[quote#8:"cinik"]Сега на хоризонта се задава втора подобна разсипия - тъкмо набрахме инерция в магистралното строителство и гледаш пред очите ти, как някой подготвя 5 годишна дупка.[/quote]
Не мисля, че тоя път ще се размине без кръв тая работа. Бащата на един приятел има строителна фирма в Родопите, която работеше по проекти от ОП Регионално развитие, но последните месеци всичко е замръзнало и като го подпукат банките и той и други като него като нищо ще искарат бетоновозите и самосвалите. Нищо чудно и пред парламента да ги паркират.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.