Новите директори на държавните транспортни дружества са старите
Министерството на транспорта приключи конкурсите си. Резултатът е, че ГЕРБ си гарантира хора в управлението на пристанища и жп компании за още 3 години
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Новите директори на държавните компании в транспорта ще са старите. Това става ясно от резултатите на мегаконкурса, който беше обявен от Министерството на транспорта на 12 октомври. Не липсваха и подозренията, че нещата се правят проформа и резултатът е, че точно преди изборите "заковават" досегашните директори от кабинета "Борисов 3" за още три години.
Конкурсите бяха обявени според изискванията на Закона за публичните предприятия, който беше приет в края на 2019 г. Част от членовете на борда на директорите се избират от министерството, а останалите се номинират от Агенцията за публични предприятия. Дружествата в системата на транспорта са огромни разпределителни гари за обществени поръчки. И след енергетиката управляват най-много активи и финансови потоци в държавната сфера. Ключови са жп компаниите и пристанищата. Втората порция конкурси са точно в енергетиката, където очакванията са постовете си да запазят свързаните с ГЕРБ и ДПС директори.
Новите стари
На постовете си остават директорите на големите инфраструктурни дружества в системата на транспорта. Това са са Ангел Забуртов, изпълнителен директор на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", Георги Пеев - директор на РВД, Красимир Папукчийски - НКЖИ.
С досегашните директори остават и пристанищата Варна, Бургас, Видин, Русе, "Български пощи", БДЖ, летище Горна Оряховица.
Изключението "Летище София"
Единственият конкурс, за който никой не е одобрен, е този за директорското място на "Летище София". Това беше и дружеството, привлякло най-много кандидати - 12, като един от тях беше настоящият изпълнителен директор Владимир Рапонджиев заедно няколко бивши директори - Христо Щерионов, който наскоро стана главен директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация", и Веселин Пейков.
Никой от кандидатите обаче не продължи напред, като едно от обясненията е, че явно всички желаещи са представили концепции като за управление на летищен оператор, а не на остатъчно юридическо лице, което има да събира стари дългове например, като в момента се чака влизането на новия концесионер. Междувременно стана ясно, че Рапонджиев заедно с още един член на съвета на директорите са подали молби за напускане с 3-месечно предизвестие.
Сега от министерството съобщават, че ще бъде открит нов конкурс, а настоящите членове на съвета на директорите ще запазят позициите си.
Днес по време на конференция на Европейската инвестиционна банка беше съобщено, че новият концесионер на летището - фондът Meridiam, се е обърнал към институцията за финансиране. Такова беше договорено и с ЕБВР. Срокът за влизане на новия стопанин на летището е средата на година, но очакванията са трансферът да стане още през пролетта.
1 коментар
Желязков следва светлия пример на Баце от преди 4 години - новото правителство на ГЕРБ е от старите министри. Ето Томето вече 12 години все е министър и все нищо не прави.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.