🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Ломско шосе" ще се разширява към околовръстното за 9.2 млн. лв. без ДДС

Столичната община търси изпълнител за първия етап до жп линията и едва после ще обяви поръчка за финалната част

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

София задейства проекта за разширението на бул. "Ломско шосе" към околовръстния път, което се очаква да облекчи трафика в района на "Връбница". Обявена е обществената поръчка, с която се търси изпълнител за първия етап, който започва от кръговото при метростанция "Ломско шосе" и стига до надлеза на жп линията.

Това ще струва 9.2 млн. лв. без ДДС, които засега не са осигурени, пише в обществената поръчка. Най-вероятно средствата ще дойдат от заема, който общината взе от Европейската инвестиционна банка за изпълнението на ключови инфраструктурни проекти. Разширението на "Ломско шосе" беше включено в тази програма, като ориентировъчната стойност, която от кметството дадоха, възлизаше на 23.3 млн. лв. Така общината ще обяви и втори търг, с който да търси изпълнител за връзката между жп линията и околовръстния път, която, изглежда, ще струва отново около 10 млн. лв.

Само наполовина

Булевардът е единствената пряка връзка на кварталите в района с центъра на града. Именно заради това е дългоочаквана и належаща за облекчаването на трафика в района, който допълнително се утежнява от камионите, обслужващи предприятията и индустриалните зони в района.

Изграждането на разклонението обаче може и да се забави. През февруари общината предостави справка на общинския съветник от "Демократична България" Симеон Ставрев, в която се казва, че тепърва ще се изготвя работен инвестиционен проект за следващия участък - от надлеза до околовръстния път. Това значи, че пускането на втората обществена поръчка, с която да се финализира участъкът, може и да не се случи тази година, още повече ако се чакат и отчуждителни процедури. Което отдалечава във времето изпълнението с няколко години.

Какво ще се прави

Първият участък в частта от метростанцията до надлеза над жп линията е с дължина около 850 м и се води градска магистрала ІІ клас по предназначение. Изграждането на разширението би трябвало да отнеме най-много седем месеца, след като общината избере изпълнител. Така стартът, изглежда, ще е най-рано в началото на 2022 г., а финалът на първи етап - през същата година в най-оптимистичния вариант. А срокът за цялото разширение може да отплава до 2025 г.

Проектът предвижда две пътни платна по 10.50 м, разделителен остров с ширина 3 м, източен локал, широк 5 м, и тротоари от 1.50 до 5.00 м, като на местата, където ще има пешеходни пресичания, бордюрите ще бъдат понижени. Ще бъде сложена и подпорна стена с дължина 20 м между главното и локалното платно на булеварда от метростанцията до жп линията. Над нея ще бъде изграден и нов мост, пише в документацията на обществената поръчка.

Предвижда се и изграждане на ново улично осветление с LED лампи, монтирани върху нови стоманени стълбове.

Условия

Най-значим критерий при избора на изпълнител е цената с тежест 60%. Следва техническото предложение с 30% и предложеният срок за изпълнение с 10%. За да участват в търга, участниците трябва да са вписани в Централния професионален регистър на Камарата на строителите за втора категория строеж. Друго условие е да са реализирали минимален общ оборот в размер на 8 млн. лв., изчислен на база годишните обороти, за последните три приключили финансови години. Общината поставя изискване за солидарна отговорност за изпълнението на поръчката от кандидата или участника и третото лице, чийто капацитет се използва за доказване на съответствието с критериите, свързани с икономическото и финансово състояние.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jazzdevil avatar :-|
    jazzdevil
    • - 2

    Поредната данкина тъпотия - целия трафик от камиони от индустриалната зона сега минава през Ломското наместо по 100 пъти по удобния за тежкотоварен трафик бул Рожен просто понеже пътния възел на Тангентата при Илиенци е така направен, че всичко по-голямо от автомобил няма как да вземе завоя на рампата там.

    Нередност?
Нов коментар