Градската секция на "Капитал" е винаги цветна. Там влиза всичко: от новите строежи, до новите мотриси на метрото и новите паркове. Също така скандалите с паркирането, проблемите с пътната настилка и заплатите на кметовете.
Тази година тази секция разбираемо беше под знака на местните избори. Това са най-четените статии от секция "Градове", като има две важни уточнения: от тази класация са извадени пловдивските текстове, които редакцията на "Капитал Пловдив" обобщи в отделна листа тук, и са извадени политическите текстове за изборите, които попаднаха в класацията на най-четените текстове от "Политика".
Изненадващо или не, класацията се поделя между три населени места - София, Пазарджик и Бургас.
Ето какво попадна в извадката, базирана на най-много прочитания от посетителите на сайта на "Капитал" през 2023 г.
"Капитал" поиска информация, преброи и установи простия факт - в идеалния център на София винетните стикери за живеещи са повече от общия брой паркоместа. Това означава, че на практика място за паркиране в центъра вече няма, а скоро - и в кварталите. Столицата плаче от години за преосмисляне на модела за паркиране.
В началото на тази година беше въведена и нова система за пътуване - билетите се промениха, което предизвика постоянен интерес към тази статия. В нея беше обяснено важат ли за метрото, може ли да се купуват онлайн, какви карти останаха и други.
Естествено, не може градска класация без този най-успешен и прогресиращ проект за български град - софийското метро. Под вещото ръководство на Стоян Братоев, "Метрополитен" продължава да движи напред, развивайки транспортната мрежа на столицата и доказвайки, че е горе-долу единственото, което дълголетното управление на Йорданка Фандъкова успя да покаже
От десетилетия всеки пътуващ към Южното Черноморие или на север от Бургас се налага задължително да преминава през вътрешността на града. Трафикът в морския град се превърна в истинско мъчение за пътуващите и жителите му. Ето защо е обясним интересът към този текст, който изброява различните проекти, започнати или планирани, с които да се заобиколи морския град.
В годината, в която избирахме нови кметове, въпросът колко взимат все пак те, се оказа интересен. Да управляваш село в Шумен е по-добре от това да водиш Пловдив, излиза от статистиката, която "Капитал" събра от над 40 общини. Липсват каквито и да е критерии за определяне или увеличаване на заплатата на кметовете на общини, райони и кметства, освен допустим максимум.
Вече бившият кмет-рекордьор на Пазарджик, в откровено интервю пред "Капитал Пловдив", в което се похвали с градините, срещите с папата, срещите с полицията, и това как е феодал. В него също така, той прогнозира, че ще управлява до 2031 г. Прогноза, която, можем да кажем днес, не се сбъдна (а за това какво остави Попов след четирите си мандата,
може да прочетете тук).
И обратно в София, където тече програма за замяна на стари печки с екологични уреди. В средата на октомври общината кандидатства за финансиране от новата програма "Околна среда" (2023-2027 г.), като ще предостави на по-бедните си жители 14 хил. климатици, 600 термопомпи, пелетни котли и радиатори. Кой и как може да стигне до тях, вижте в текста.
Един стадион развълнува част от столицата тази година. ЦСКА вече е съсобственик на стадиона в Борисовата градина и базата в Панчарево, приключвайки по този начин десетилетна драма. Беше обявена огромна нова инвестиция в стадион "Българска армия", а партньор на Гриша Ганчев е фондация, свързана с хазартната компания "Уинбет".
Паметникът на Съветската армия не е единственото руско нещо, на което столицата каза "чао" тази година. Новите влакове за метрото също няма да дойдат от Русия, а от Чехия и Германия. Те обаче предизвикаха доста по-малко постове в социалните мрежи от ръката с шмайзера. Може би защото са под земята и вършат работа.
И накрая, се връщаме обратно на морето. Може би не знаете, но както Варна, Бургас също има "Дупка". Огромен изоставен терен от над 11 дка, грози от десетилетия центъра на града. Там в края на 80-те години са изкопани основите за Градския универсален магазин и толкова. И до днес стои огромна дупка, която буренясва в самото сърце на черноморския град. В момента мястото е обект на съдебни дела между основния собственик - община Бургас, и няколко частни собственици.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.