ГБС печели ремонта на Дунав мост и още една голяма поръчка за над 74 млн. лв.

Консорциуми с участието на дружеството са избраните за ремонта на граничното съоръжение при Русе и за част от пътя Гара Яна - Ботевград

Ремонтът на Дунав мост предстои, строителството ще се изпълнява от "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Пътинженеринг"
Ремонтът на Дунав мост предстои, строителството ще се изпълнява от "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Пътинженеринг"
Ремонтът на Дунав мост предстои, строителството ще се изпълнява от "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Пътинженеринг"    ©  Цветелина Николаева
Ремонтът на Дунав мост предстои, строителството ще се изпълнява от "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Пътинженеринг"    ©  Цветелина Николаева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Агенция "Пътна инфраструктура" избра изпълнители за две от големите обществени поръчки за основен ремонт.
  • ГБС, в консорциум с "Пътинженеринг", е класирано на първо място с по-висока цена от прогнозната стойност по поръчката за ремонт на Дунав мост.
  • Фирмата ще вземе и основният ремонт на 23 км от пътя Гара Яна към Ботевград.

Обединението "Дунав мост", в което участват "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Пътинженеринг" ще извърши основният ремонт на Дунав мост при Русе. Това стана ясно от публикуваното решение на АПИ за определяне на изпълнител по обявената през септември обществена поръчка.

Ценовото предложение на консорциума от над 37.3 млн. лв. без ДДС всъщност надвишава прогнозната стойност на поръчката с малко над 16.5 млн. лв. Индикативната стойност на ремонтните дейности по обявлението е близо 21 млн. лв. без ДДС, но в документацията беше уточнено, че цената не е пределна и може да бъде надвишена.

Консорциумът, в който ГБС е основен участник, е класиран на първо място от общо три подадени оферти по процедурата. И двете фирми от обединението са в първата десетица на най-големите строителни компании, като ГБС е на трето място по финансови резултати за миналата година сред строителните гиганти.

Поръчката и класирането

Поръчката за основен ремонт на Дунав мост беше обявена през месец септември, а по нея бяха получени общо три оферти на три обединения от фирми - ДЗЗД "Дунав мост", в което участници са "ГБС - инфраструктурно строителство" и "Пътинженеринг", ДЗЗД "Данубиус" с участници "ОРС-Инфраструктура" и "Автомагистрали - Черно море" и ДЗЗД "ПБ Дунав мост 2023", в което са "Парсек груп" и "БГ ленд ко".

Критерий за класирането бе "най-ниска цена", а разликата в офертите между първите два кандидата е близо 10 млн. лв. Това не беше в противоречие с условията на обявлението, в което беше уточнено, че "Пределната цена на ремонта е около 21 млн. лева, но би могла да бъде надвишавана".

Третият - "ПБ Дунав мост 2023", подаде най-ниската оферта - 21.8 млн. лв. без ДДС, но беше отстранен от състезанието. Причината за това, според приложения протокол е, че комисията не е приела обосновката му за видимо по-благоприятната цена спрямо останалите две оферти. Това между другото беше пояснено от председателя на АПИ Ясен Йорданов при обявяването на поръчката, когато той посочи: "По отношение на това да бъдат ограничени кандидати, които биха спекулирали с даване на дъмпингови цени, сме подготвили технически, икономически, финансови критерии, които все пак трябва да бъдат достигнати и преодолени от кандидатите. Считам, че това ще даде достатъчно добра база, за да могат да се получават цени от кандидати, които са в състояние да изпълнят поръчките."

Самото ДЗЗД "ПБ Дунав мост 2023" аргументира по-благоприятното си ценово предложение с няколко мотива, сред които висококвалифициран технически и изпълнителски персонал с богат опит в изпълнението на пътни обекти, което води до по-голяма производителност и съответно по-ниска цена, наличие на тежкотоварни автомобили, които да превозват материалите и по-голяма част от ремонта на пътното платно да се изпълни по технология на "Студено рециклиране". Комисията обаче не приема обосновката, тъй като счита, че в нея "са налице противоречия, несъответствия и субективни твърдения на участника, които остават недоказани и необосновани".

"Нашата цена е пазарно ориентирана в долната граница, при положение, че участваме за поръчка с критерий "най-ниска цена", нормално е да оферираме най-ниска цена", посочи тогава в отговор за "Капитал" Бончо Бонев - управител на "Парсек груп". "Пътният картел в АПИ продължава да работи и обичайните заподозрени получават всички поръчки", коментира сега отстраняването си Бонев, като допълни, че има готовност да обжалва решението на комисията.

Така, с решението за избор на изпълнител, което е подписано на 15 ноември от председателя на АПИ Ясен Йорданов, на първо място е класиран ДЗЗД "Дунав мост", а на второ - ДЗЗД "Данубиус", чиято оферта бе на стойност 47.8 млн. лв. без ДДС.

Още толкова за ГБС

С решение на председателя на АПИ от началото на ноември са обявени и класираните на първо място кандидати по обществената поръчка за основен ремонт на двата поддържащи пътя на магистралите "Тракия" и "Хемус". По първата обособена позиция за ремонт на 23 км от пътя Гара Яна към Ботевград, успореден на магистрала "Хемус" (с индикативна стойност от 34.7 млн. лв. Без ДДС), отново на първо място е класиран консорциум с участници в него "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Пътинженеринг - М". Тук предложената цената е 36.6 млн. лв. без ДДС и е най-ниската от отворените 4 ценови оферти.

По тази обособена позиция всъщност имаше подадени оферти от 12 кандидата, но 8 от тях бяха отстранени от комисията поради несъответствие с изискванията на възложителя. Така до финала на състезанието стигнаха 4 обединения от фирми, класирани, както следва: На първо място - ДЗЗД "Път I-1 гара Яна" ("ГБС - Инфраструктурно строителство" АД и "Пътинженеринг-М" АД) със 100 точки комплексна оценка. На Второ място е класиран "ПСТ груп". Третото място остана за "Витез Проспект", а последни са ДЗЗД "Пътища-2023" ("ОРС-Инфраструктура" ООД, "Пейком България" ЕООД и "Пътно поддържане-Сливен").

За втората обособена позиция - за ремонт на Път I-8 "София-Пловдив", е класиран също един от големите изпълнители на инфраструктурни обекти - "Джи Пи груп". Тяхната оферта е от 102.9 млн. лв. без ДДС при индикативна стойност от 88.5 млн. лв. без ДДС.

Тук оферти бяха подали 13 фирми, а отново 8 от тях не бяха допуснати до разглеждане на ценовите им предложения.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    qmi01642051 avatar :-|
    qmi01642051
    • - 1

    И децата знаят, че ГБС е много доверена фирма на Бойко Борисов. След като стана министър-председател, ГБС рязко загуби почва под краката си, защото беше част от БСП. Но с нужното "убеждаване", генерал Бойко Борисов я направи част от обръчите си от фирми.

    Не е трудно да се забележи, че на които търгове участва ГБС, друг почти никога не печели. А цените на ГБС никога не са "народни".

    Всеки може сам да си направи изводи от фактите.

    Нередност?
Нов коментар