🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Строител на капитализма: Стоян Братоев

   ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Има един проект в София, който върви, независимо какво се случва в държавата - столичното метрото. От 2005 г. насам бяха инвестирани почти 3 млрд. лв. в подземната железница и дължината ѝ достигна 53 км. За всички тях изпълнителният директор на общинското дружество "Метрополитен" проф. инж. Стоян Братоев има ключова роля.

Наричат го човекът-метро - веднага след като през 1979 г. завършва специалността "Тунели и метрополитен" в Ленинград, започва работа в строителството на софийското метро като технически ръководител. После, през 1992 г., става изпълнителен директор на "Метрополитен" и така до днес.

През всички години инж. Братоев лесно намираше финансиране за любимия си проект. Притесненията обаче се появиха с третия лъч, който съвпадна с края на голямото еврофинансиране, а после и със смяната на правителството на Бойко Борисов.

Този понеделник обаче именно "Метрополитен" успя да възложи най-голямата поръчка от 2020 г. насам - за продължението на железницата от центъра до "Арена Армеец" срещу 525 млн. лв. Част от парите ще дойдат от държавния бюджет, а други - от заема, който общината взе от ЕИБ за довършването на участъка.

Финансирането все пак дойде от Плана за възстановяване и устойчивост, където метрото намери място, макар и след преговори с държавата.

Все още няма коментари
Нов коментар