🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Пътната агенция сключи договор за 57 млн. лв. за нов северен обход на Бургас

Избраният изпълнител е "Пътстрой - Бургас", собственост на Велико Желев

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Новия северен обход на Бургас, който ще е пряка връзка от магистрала "Тракия" към летището и курортите Поморие, Несебър и Слънчев бряг, ще се изгражда от "Пътстрой Бургас", която е собственост на "Хидрострой" с мажоритарен акционер Велико Желев. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) подписала договор с изпълнителя

още на 21 октомври, като вече е изтекъл срокът за обжалване. Стойността на поръчката е 47.5 млн. лв. без ДДС, или 57 млн. лв. с ДДС. Срокът за изпълнение е 18 месеца.

Търгът за обхода, който ще е дълъг 5 км и ще спести на пътуващите влизането в града, беше обявен на 23 март и възложен за само седем месеца, което го прави един от най-бързите за такива големи инфраструктурни проекти. Обикновено тези поръчки отнемат близо година, а понякога доста повече, докато се стигне до финала.

Как протече състезанието

Поръчката провокира сериозен интерес от страна на строителните компании и имаше цели 10 участника, сред които "Щрабаг", "Трейс груп холд", "Европейски пътища", "Джи Пи груп" и др. Въпреки това на етапа с отваряне на ценовите предложения останаха едва четири оферти, като три от тях бяха значително по-високи и почти равни - около 52.909 млн. лв. без ДДС. Така "Пътстрой Бургас" победи с оферта, която е над 5 млн. лв. по-ниска. Дружеството участваше и в строежа на отсечката от "Хемус" между Ябланица и Боаза заедно с "Хидрострой" и ВДХ (бившето "Водстрой 98"), и двете свързани с Велико Желев.

Проектът

Трасето на обхода ще започва от разклон на пътя Бургас - Сарафово, непосредствено след Атанасовското езеро. Обходът ще преминава на запад, заобикаляйки езерото, а след това ще се насочва към пътя Бургас - Ветрен. Отсечката ще бъде с две платна и с по две ленти за движение в посока, както и локални платна. Връзката на новото трасе със съществуващата пътна мрежа ще се осъществява чрез четири пътни възела. Проектната скорост е 90 км/ч.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gmalinov avatar :-|
    gmalinov

    Крайно време беше!

    Нередност?
Нов коментар