"Академичен Капитал": седмица на партньорствата, стажове и стипендии, за безплатното висше и подкаст с Мартина Вакарелова
Седмичният бюлетин на академичната ни програма
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
От февруари бюлетинът на "Академичен Капитал" има партньор в лицето на търговската верига "Лидл
България". Във всеки брой Lidl ще се включва с кариерни съвети, отворени младежки програми и епизоди от подкаста си за кариерно развитие "Уменията на XXI век", с които да подпомага всички студенти в програмата. Тази седмица обявяваме и партньорства с два университета, с които ще сътрудничим в общи проекти, разговори и срещи с цел подпомагането на българските студенти.Стажове и обучения:
- Cargotec Bulgaria търси стажант за екипа Invoice to Pay
- British Council in Bulgaria има обява за Marketing Officer
- Фондация "Работилница за граждански инициативи" (ФРГИ) търси стажант за социални мрежи
Условията и срокове за кандидатстване открийте тук.
Стипендии и конкурси:
- Държавната агенция за образование и развитие на Латвия (VIAA) организира програма за стипендии за летни училища и образование във висшите учебни заведения в Латвия.
- ARC Academy организира три конкурса за частични стипендии за изучаване на Game Design, Concept Art, 3D Art или Game Programming.
- Продължава кандидатстването за стипендиите за студенти France Excellence на Френския институт в България.
- Български фермерски съюз организира Националния конкурс "Фермерството и младите хора" за студенти и ученици
Линкове за кандидатстване открийте тук.
Академичен подкаст
Във втория епизод на подкаста ни за 2024 г. Георги Куманов разговаря с д-р Мартина Вакарелова, съосновател на старъпа за биотехнологии Sphera Encapsulation. Тя разказва как след завършването на Университета по хранителни технологии в Пловдив се е двоумяла дали да запише докторантура в България и защо в крайна сметка се насочва към университета във Верона. За трудностите по пътя ѝ, както и съветите, които има към бъдещите предприемачи, можете да чуете в YouTube.
Големите теми
Нова тема поляризира обществото в социалните мрежи през изминалата седмица - изненадващото предложение на Министерския съвет за безплатно висше образование за студенти и докторанти, приети с държавна поръчка. Целта е то да стане още по-достъпно и по-привлекателно за българските младежи, които сега избират да учат в чужбина.Икономисти, анализатори и специалисти критикуваха предложението като недобре аргументирано и със спорен ефект, мнозина академици по-скоро го защитиха, а отзвукът в социалните мрежи също е смесен, но преобладаващо негативен - от една страна, защото мярката има доста популистки привкус, а от друга, защото по никакъв начин не адресира основния проблем в българското образование, който силно вълнува всички - ниското качество. До какво ще доведе подобно решение, какви са финансовите му параметри и дали ще е ефективно прочетете в текста на "Капитал" тук.
Проблемът с отлива на студенти води и до демографска криза. Младите хора емигрират заради лошото образование и по-късно не се връщат, защото няма къде да учат децата им.
Затова и през последните години частни и държавни инициативи се опитват да финансират обучението на българи в чужбина, при условие че след това те се върнат. По време на правителството на Кирил Петков такава инициатива трябваше да започне да функционира като Национална програма "Фонд Стефан Стамболов". Одобряването ѝ беше официално обявено през май 2022 г., но тя все още не е заработила на пълни обороти. Преди два месеца се прие бюджет, в който има заложени 5 млн. лв. за стипендии за образование на български младежи в чужбина, като планът е първите стипендианти да заминат да учат още този септември. Повече прочетете в текста ни тук.
Нови партньорства
От началото на февруари тази година "Академичен Капитал" поставя началото на няколко официални партньорства.Едно от тях е със Стопанския факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски".
"Стопанският факултет на Софийския университет е лидер, защото си партнира с лидери от всяка сфера. Очаквам партньорството с програма "Академичен Капитал" на "Икономедиа" да ни даде повече възможности за съвместни анализи по икономически и управленски теми, да повиши видимостта на нашите научни, образователни и кариерни дейности, както и да насърчи търсенето на нови източници на информация от страна на нашите студенти и преподаватели", коментира доц. д-р Атанас Георгиев, декан на Стопанския факултет, СУ "Св. Климент Охридски".
Нов партньор на програмата е и катедра "Медии и обществени комуникации" на Университета за национално и световно стопанство.
"Катедра "Медии и обществени комуникации" винаги се е стремила да прилага "холистичен" образователен подход и да комбинира по най-добрия начин академичния и професионалния модел на обучение. Вярвам, че партньорството с "Академичен Капитал" ще даде на студентите посока както за работа за качествена медийна среда и журналистика, така и практическо знание за динамиката на работата в редакцията, актуалния инструментариум за извършване на журналистически дейности, моделите за финансиране на медиите", коментира доц. д-р Стела Ангова, ръководител катедра "Медии и обществени комуникации" в УНСС и катедра на ЮНЕСКО "Медийна и информационна грамотност и културни политики за устойчиво развитие".
Първата среща на "Академичен Капитал" с младежи ще се състои на 13 февруари 2024 г., от 12:30 ч., в УНСС. В рамките на срещата Ивайло Станчев, управляващ редактор на в. "Капитал", ще изнесе лекция за най-новите инструменти в съвременния нюзрум.
Lidl става партньор на "Академичен Капитал"
"Изключително сме щастливи да обявим старта на сътрудничеството си с "Академичен Капитал". Свързват ни споделени ценности като ученето през целия живот, стремеж към развитие и постигане на успех през знанията. Смятаме, че това е още една платформа, за да говорим активно с вас от първо лице за това какво отличава международна компания като Lidl като Top Employer за България и Европа. Какви кариерни перспективи, младежки програми със смисъл, подкрепа на таланти и вълнуващи проекти може да откриете за себе си, ако станете част от сърцатия #teamlidl! Ще ви разкажем какво ни мотивира да създадем образователен видеокаст "Уменията на XXI век" в YouТube, в който говорим за нужните компетентности за успеха днес и утре."
Рая Цветкова, мениджър работодателска марка, "Лидл България"
🌏 Ако искате да споделите свои мисли или постижения с нас, пишете ни на [email protected]. Най-вълнуващите от тях намират място в "Академичен Капитал".
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.